W niedzielę, 20 czerwca 2021 roku, klienci banku Santander musieli zmierzyć się z awarią. W wyniku błędu z ich kont zniknęły duże kwoty. W mediach społecznościowych osoby, które padły ofiarą błędu, wyrażały swoje zaniepokojenie i niezadowolenie.
Klienci Santander Bank Polska w komentarzach m.in. pod postami na facebookowej stronie banku zgłaszali, że z ich konta bankowe zostały „wyczyszczone” – z rachunków pobrane zostały stukrotnie większe sumy od tych, które klienci faktycznie wydali. Jeśli ktoś zapłacił np. 4,99 zł, tracił z konta 499 zł, przy wydanej kwocie 100,99 z konta pobierano z kolei 10099 zł. Często były to kwoty większe od tych, które klienci posiadali, co skutkowało zablokowaniem ich kart płatniczych.
Źródło: facebook.com/santanderbankpolska
W mediach społecznościowych użytkownicy opisywali problem i nie kryli niezadowolenia. Podkreślali także, że nie byli w stanie skontaktować się z infolinią. Bank w odpowiedzi na ich komentarze przepraszał za kłopot i zapewniał, że pracuje nad rozwiązaniem. Późnym wieczorem Santander w komentarzach informował o rozwiązaniu problemu, jednak dziś także pojawiły się wpisy sugerujące, że awaria trwa. (mb)