poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBadania – co wpływa na reputację sklepu?

Badania – co wpływa na reputację sklepu?

Marketing w Praktyce opublikował artykuł przedstawiający wyniki badań czynników wpływających na ocenę sieci handlowych przez klientów. Badania przeprowadzone przez On Board PR i PBS DGA wykazały, że do najistotniejszych czynników wpływających na ocenę sieci handlowych należą: jakość, uczciwość wobec klienta i fachowość.
Na jakość, rozumianą nie tylko jako jakość oferowanych produktów, ale także obsługi, wskazało 49 proc. respondentów. Zdaniem 42 proc. na reputację sklepu wpływa uczciwość wobec klientów. Kolejny z istotnych czynników – fachowość i kompetencje pracowników został wskazany już tylko przez 25 proc. badanych. Bardzo mały odsetek badanych zwraca natomiast uwagę na odpowiedzialność sieci handlowych (tylko w nielicznych grupach uzyskano dwucyfrowy wskaźnik). Co ciekawe, negatywne opinie dotyczące niektórych sieci handlowych są automatycznie przenoszone na całą branżę. 
Jak podkreślają autorzy artykułu, należy się spodziewać, że w najbardziej efektywna będzie komunikacja podkreślająca korzyści odnoszone przez klientów. W przyszłości jednak może nastąpić odwrót od tego trendu.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj