Kompania Piwowarska ruszyła z nową kampanią dotyczącą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Firma zaangażowała do akcji 10 polskich blogerów.
„Bądź mądry” – tak brzmi hasło kampanii skierowanej do kobiet w ciąży i kierowców oraz tych, którzy nie chcą, by nieletni pili alkohol. Przesłanie akcji brzmi: „odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne”.
W ramach kampanii powstała seria krótkich filmów, w których występują blogerzy. W wideo, które zostały udostępnione w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube, zobaczyć można również tzw. „odpowiedzialne” koszulki. Na potrzeby kampanii zaprojektowane zostały 3 wzory T-shirtów z różnymi napisami: JESTEM MĄDRY I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ (ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”), JESTEM MĄDRY, TRZEŹWY I PRZYSTOJNY (ze znaczkiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”) oraz JESTEM MĄDRA I TO MI NIE CIĄŻY (ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu”). Przygotowano również wersje dla kobiet.
„Zdarza się, że z mediów słyszymy o negatywnych skutkach picia alkoholu przez kierowców, kobiety ciężarne czy młodzież. A to absolutnie nie jest nam na rękę! Bo piwo jest dla ludzi odpowiedzialnych. (…) W naszej akcji »Bądź mądry« podjęliśmy ten temat nieco inaczej – bez straszenia czy moralizowania, pokazując pozytywne wzorce” – podkreśla Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej.
W akcję zaangażowali się:
Każdy kupując koszulkę, może stać się ambasadorem akcji. T-shirty zaprojektowane przez agencję Double Brand są dostępne tutaj.
Za koncepcję i realizację kampanii odpowiedzialna jest natomiast agencja Szeri Szeri.
„Blogerzy na co dzień piszący o zupełnie odmiennych rzeczach – macierzyństwie, gotowaniu, stylu życia, sporcie czy piwie – teraz połączyli siły i przemówili jednym głosem w ważnej sprawie. Ich osobiste historie nadały hasłu »Bądź mądry« wiarygodność i tchnęły w nie prawdziwe życie” – zaznacza Wojtek Kardyś, pomysłodawca i koordynator projektu z ramienia Szeri Szeri. (ak)