Dom mody Balenciaga zdecydował się zaprezentować najnowszą kolekcję ubrań w grze wideo – podaje wwd.com. W tytule „Afterworld: The Age of Tomorrow” będzie można zobaczyć ubrania marki z kolekcji na jesień i zimę 2021 roku.
Jak czytamy, premiera gry odbędzie się 6 grudnia 2020 roku. Jej akcja toczyć ma się w roku 2031 i pokazana w niej zostanie kolekcja stworzona przez projektanta Demna Gvasalia, która powstała częściowo z wyobrażenia mody w roku 2030 – przekazuje źródło.
W „Afterworld: The Age of Tomorrow” awatar bohatera ma przemieszczać się po różnych strefach, motywowany zadaniami i interakcjami – informuje źródło za domem mody. Narracja gry ma być połączeniem „mitologicznej przeszłości i projektowanej przyszłości z ponadczasowymi archetypami i spekulatywnymi obrazami” – czytamy.
Z kolei motywem przewodnim kolekcji Balenciagi jest ludzkie przeznaczenie – podaje vogue.co.uk. Czytamy, że gracze przeniosą się do wirtualnego świata marki, który przechodzi od rozkładu do zdrowszej równowagi między naturą a przemysłem – jest to temat, na którym od kilku sezonów skupia się Demna Gvasalia. Źródło zwraca uwagę, że ponad 90 proc. materiałów z kolekcji Balenciagi na wiosnę i lato 2021 ma certyfikat ekologiczny lub pochodzi z recyklingu. „Są rozwiązania, jeśli się ich szuka. Istnieje potrzeba zmiany, aby rozpocząć nowy rozdział” – vogue.co.uk cytuje markę opowiadającą o swoich planach związanych z ekologią.
Zdaniem źródła, utopijna gra Balenciagi wpisuje się także w obecny światowy lockdown, wywołany pandemią koronawirusa. (ak)
Zdjęcie główne: By Gunguti Hanchtrag Lauim – Own work [CC BY-SA 4.0] via Wikimedia Commons