Marka modowa Balenciaga przeprasza za zimową kampanię reklamową z udziałem dzieci, które prezentowały pluszowe misie w strojach przypominających kostiumy BDSM – podaje insider.com.
Jak czytamy, zdjęcia z kampanii wywołały oburzenie internautów, którzy w mediach społecznościowych oskarżyli markę o seksualizację dzieci.
Firma zapowiedziała, że wystąpi na drogę sądową przeciwko twórcom kampanii – informuje źródło.
Balenciaga w oświadczeniu zapewniła, że usunęła wszystkie zdjęcia z tej kampanii z mediów społecznościowych. Firma „szczerze przeprasza za wszelkie szkody, jakie mogła spowodować świąteczna kampania. Pluszowe torby z misiami nie powinny były być prezentowane przez dzieci” – czytamy w oświadczeniu.
Źródło informuje także, że internauci wśród scenografii na zdjęciu zauważyli dokumenty odnoszące się do orzeczenia Sądu Najwyższego o obrazach przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci.
Koncern Kering, który jest właścicielem Balenciagi, do tej pory nie odniósł się do sytuacji – czytamy dalej. (bs)