niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBalenciaga wraca i walczy o poprawę wizerunku?

Balenciaga wraca i walczy o poprawę wizerunku?

Pod koniec 2022 roku marka modowa Balenciaga znalazła się w ogniu krytyki po kontrowersyjnych kampaniach –  jednej z udziałem dzieci, które prezentowały pluszowe misie w strojach przypominających kostiumy BDSM, oraz drugiej, gdzie jako rekwizyty do sesji wykorzystano dokumenty z wyrokiem sądu o zakazie pornografii dziecięcej.

Czytaj więcej: Balenciaga przeprasza za kampanię reklamową z udziałem dzieci

Firma była krytykowana przez celebrytów, konsumentów oraz internautów, którzy w mediach społecznościowych publikowali m.in. nagrania z niszczenia produktów marki. Balenciaga zanotowała spadek sprzedaży oraz straty wizerunkowe i na pewien czas przestała udzielać się w przestrzeni publicznej.

5 marca 2023 roku podczas Tygodnia Mody w Paryżu marka wróciła i zaprezentowała najnowszą kolekcję jesień/zima 2023 – podaje highsnobiety.com. Jak czytamy, Balenciaga już w lutym 2023 roku przerwała milczenie i ogłosiła współpracę z organizacją National Children’s Alliance, deklarując pomoc na rzecz dzieci.

Źródło informuje, że 1 marca Balenciaga opublikowała na swojej stronie internetowej projekt marynarki do darmowego pobrania, aby umożliwić fanom uszycie jej we własnym zakresie.

Reakcje internautów po powrocie marki są podzielone. Jak czytamy, niektórzy zarzucają, że „firma nie poniosła żadnych konsekwencji za swoje kontrowersyjne kampanie”, inni uznali, że są „bardzo podekscytowani tym powrotem”.

Źródło zauważa, że powrót marki podczas Tygodnia Mody w Paryżu można uznać niejako za „reset”, natomiast opinia publiczna wciąż pozostaje sceptyczna co do Balenciagi. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj