Bank of America, Wells Fargo i HSBC to trzy najbardziej wartościowe marki bankowe na świecie – wynika z rankingu brytyjskiej firmy Brand Finance. W gronie 500 wyróżnionych instytucji znalazło się również dziewięć polskich.
Zeszłoroczny zwycięzca – największy europejski bank HSBC – spadł z pierwszej pozycji na trzecią. Bank of America oraz Wells Fargo poprawiły zaś swoją pozycję w stosunku do roku poprzedniego. Z pierwszej trójki wypadł za to Santander, który w 2011 uplasował się na 4. pozycji. Wśród wyróżnionych znalazły się również polskie marki. Notowania podwyższyły PKO BP (114 miejsce) , BRE (272. miejsce), Bank Zachodni WBK (275. miejsce), spadła natomiast wartość marek: Peako SA (159. miejsce), ING (315. miejsce), GETIN (321. miejsce), BPH (362. miejsce), Millennium (400. miejsce) oraz Kredyt Bank (442. miejsce).
Szacowanie wartości 500 banków uwzględnianych w corocznym rankingu firmy Brand Finance odbywa się metodą tzw. royalty relief, która pozwala określić cenę referencyjną (minimalną) danej marki. (iw)