niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościBank Pekao edukuje na temat cyberbezpieczeństwa w kampanii „Bądźmy #CYBERczujni”

Bank Pekao edukuje na temat cyberbezpieczeństwa w kampanii „Bądźmy #CYBERczujni”

14 listopada 2024 roku Bank Pekao rozpoczął ogólnopolską kampanię „Bądźmy #CYBERczujni”, której celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat cyberbezpieczeństwa. Inicjatywa jest realizowana w ramach programu #cyberPekao.

Według raportu Banku Pekao „Czy czujesz się bezpiecznie w internecie”, aż 13 mln dorosłych internautów zostało poszkodowanych w wyniku co najmniej jednego cyberprzestępstwa. Wśród często wykorzystywanych przez oszustów metod można wyróżnić m.in. fałszywe SMS-y, podszywanie się pod pracowników banku, prośby o szybki przelew czy z pozoru atrakcyjne inwestycje.

Bank zaznacza, że rosnące w przestrzeni cyfrowej niebezpieczeństwa i społeczne potrzeby edukacyjne były powodami, które przyczyniły się do powstania kampanii. Akcja ta ma za zadanie zwiększenie świadomości Polaków w zakresie potencjalnych zagrożeń w wirtualnym świecie.

W ramach kampanii powstało sześć spotów, które pojawią się w internecie. Każdy z nich przedstawia inny rodzaj zagrożenia. Materiały przedstawiają bohatera w codziennych sytuacjach, w których mierzy się z próbą wyłudzenia danych lub pieniędzy. Wszystkie historie kończą się krótkimi poradami, jak należy postępować w przypadku cyberataku.

Źródło: youtube.com/bankpekaosa

„W pełni rozumiemy odpowiedzialność dotyczącą budowania bezpiecznej cyberprzestrzeni, która spoczywa na sektorze finansowym. Dlatego naszym nadrzędnym celem jest zwiększanie świadomości konsumentów na temat zagrożeń w sieci, ich konsekwencji, a także rozwiązań, dzięki którym, w sposób świadomy, będą bezpieczniej poruszać się w sieci oraz korzystać z bankowości elektronicznej” – mówi Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao.

Kampania jest prowadzona zarówno w przestrzeni internetowej, jak i offline. Przez cały listopad przy ulicy Jaworzyńskiej 8 w Warszawie będzie widoczny interaktywny mural, który przedstawia kilkadziesiąt pytań retorycznych na temat różnych rodzajów cyberzagrożeń. Obrazy pojawiające się na ekranie mają zwiększyć świadomość odbiorców i zwrócić ich uwagę na problem coraz częściej pojawiających się cyfrowych niebezpieczeństw.

(ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj