W Gazecie Bankowej można przeczytać o roli działów public relations w polskich bankach. „W dzisiejszym świecie bez narzędzi public relations nie da się żyć, jednak ze względu na priorytety pełnią one jedynie funkcję służebną w stosunku do marketingu”- twierdzi Michał Macierzyński z PR News, cytowany w artykule. Również w różnego rodzaju publikacjach PR w bankach utożsamiany jest z działaniami sponsoringowymi, dodaje Macierzyński.
„Działy PR tworzyły się zazwyczaj w polskich bankach, kiełkując z wcześniej funkcjonujących działów marketingu”, pisze w artykule Tomasz Borkowski. W okresie pierwszych prywatyzacji, przejęć i fuzji zaczęto tworzyć stanowiska rzeczników prasowych, działów PR, czytamy w Gazecie Bankowej. Jednak wciąż jest wiele banków, które nie posiadają takich jednostek i często działaniami public relations dla nich zajmują się zewnętrzne agencje.
Przykładami banków, które posiadają osobne działy marketingu i PR są PKO BP, GE Money, czy ING Bank Śląski, pisze Borkowski. (ak)