poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBankowy rebranding

Bankowy rebranding

Magazyn Marketing&More zamieścił artykuł o rebrandingu wielu banków na polskim rynku. Autorka, Iza Woroniecka, wymienia banki, które zdecydowały się w ostatnich latach na takie posunięcia i przedstawia przyczyny ich decyzji, np. w przypadku Kredyt Banku „(…) zmiana wizerunku wiązała się z podkreśleniem przynależności do międzynarodowej grupy finansowej KBC i zacieśnieniem więzów z WARTĄ”.
Woroniecka wspomina też o nakładach, jakich wymaga rebranding: „Koszty działań »renowacyjnych« sięgają dziesiątków milionów złotych. Są to inwestycje, które w dłuższej perspektywie mają przyczynić się do pozyskania nowych klientów i zapewnienia obecnych, że bank jest godnym zaufania partnerem o ustabilizowanej pozycji na rynku”.
Celem rebrandingu nie jest tylko odświeżenie wizerunku zewnętrznego instytucji, ale też jej wzmocnienie i podniesienie konkurencyjności. Woroniecka zwraca uwagę, że na efekty rebrandingu trzeba poczekać: „Zwrot kosztów rebrandingu i związanych z nim reklamowych kampanii wizerunkowych może nastąpić dopiero po kilku latach”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj