Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez ICCO wśród swoich agencji członkowskich, większość PR-owców patrzy z optymizmem w 2015 rok.
Połowa ankietowanych zaznaczyła, że w 2015 roku oczekuje wzrostu przychodów o przynajmniej 10 proc. Dla porównania dziesięcioprocentowy spadek przewiduje jedynie 5 proc. 42 proc. przyznało, że w ostatnim kwartale zeszłego roku wzrosła liczba zapytań ofertowych, przy czym dla jedynie 13 proc. rynek jest bardzo konkurencyjny i przepełniony. Co trzecia agencja zadeklarowała, że zmieniła model biznesowy w ostatnich 3 miesiącach 2014 roku i w związku z tym odczuła wyraźną zmianę. Dla 31 proc. taka zmiana jest priorytetem w 2015 roku. 40 proc. agencji oceniło natomiast, że przeprowadzone rozmowy budżetowe
„Ogólne wnioski dla światowej branży PR pozostają pozytywne, z oczekiwanymi wzrostami i pomyślnymi rozmowami o budżetach. W dużej mierze jest to odzwierciedlenie elastyczności i prężności agencji – umiejętność zmiany modeli biznesowych, dywersyfikacja usług i zdobywanie nowych rynków jest ich znakiem rozpoznawczym oraz podstawą rozwoju” – skomentował dyrektor wykonawczy ICCO Francis Ingham.
Obecnie ICCO zrzesza prawie 1,9 tys. firm z 30 krajów. (ks)