piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościONZ przy wsparciu BBC promuje pozytywne nastawienie w czasie pandemii

ONZ przy wsparciu BBC promuje pozytywne nastawienie w czasie pandemii

Organizacja Narodów Zjednoczonych we wsparciem BBC prowadzi akcję przekazującą informacje na temat COVID-19 – podaje thedrum.com. ONZ prosiło o wsparcie przy tłumaczeniu swoich wiadomości na różne języki oraz dotarciu z nimi do różnych kultur i społeczności. Czytamy, że stacja telewizyjna zebrała globalny zespół StoryWorks, który stworzył koncepcję kampanii łączących dobroć ludzi oraz zachowanie społecznego dystansu w czasie pandemii. Celem działań zespołu było uwzględnienie różnych perspektyw, uwarunkowań regionalnych i kulturowych oraz wiedzy specjalistycznej z wielu dziedzin – dodaje źródło.

Ostatecznie wymyślono dwie kampanie: „Zachowaj dystans. Zachowaj społeczność”, która pokazuje, jak wygląda zachowanie społecznego dystansu na świecie oraz podkreśla podobieństwa i różnice między kontynentami i kulturami, oraz „Łączy nas życzliwość. Przekaż to”, w ramach której pokazywane są pozytywne filmy z przykładami uprzejmości, zawierające pozytywne przesłanie – czytamy.

Przy obu kampaniach współpracowano z The Smalls – platformą zrzeszającą filmowców i osoby kreatywne całego świata. Jak czytamy, twórców z The Smalls poproszono o pokazanie, jak dla nich wygląda zachowanie fizycznego dystansu (przy kampanii „Zachowaj dystans. Zachowaj społeczność”) oraz uchwycenie aktów dobroci w ich społecznościach (w przypadku akcji „Łączy nas życzliwość. Przekaż to”) – dodaje źródło. Prace twórców połączono i zbudowano narrację, która odzwierciedla różne grupy i różne regiony z całego świata.

Przygotowano treści w różnych językach, a także opracowano długie i krótkie wersje kreacji, by pasowały do mediów społecznościowych, internetu i telewizji i by maksymalizować ich zasięg – czytamy. Jak podaje źrodło, stworzone animacje są opowieścią składającą się z siedmiu rozdziałów – każdy z nich jest osadzony w innym regionie geograficznym i przedstawia różne przykłady fizycznego dystansowania się.

Czytamy, że w ramach kampanii nawiązano również współpracę z Universal Music, które stworzyło ścieżki dźwiękowe do filmów. W wideo pojawia się m.in. piosenka „Somewhere Out There” wykonana przez Rae Morris.

 

Zdjęcie główne: youtube.com – BBC StoryWorks

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj