Agencja Be Communications zdecydowała się rozszerzyć swoje kompetencje. Do oferowanych przez nią usług w lutym 2020 roku dołącza komunikacja skierowana do pacjentów i uczestników systemu leczenia oraz opieki zdrowotnej w Polsce.
Jak tłumaczy Adam Jarosz, partner zarządzający i dyrektor generalny agencji, cyfryzacja i rozwój technologii medycznych sprawiają, że szerokie kampanie społeczne mające na celu edukację zdrowotną wymagają zmian. „Ich kluczowym filarem stają się Programy Wsparcia Pacjentów (ang. Patient Support Programs – PSP), które łączą edukację z konkretnym i oczekiwanym przez pacjentów wsparciem oraz pozwalają dotrzeć bezpośrednio do kluczowych adresatów komunikacji” – mówi Jarosz.
Be Communications specjalizuje się w komunikacji tzw. tematów wrażliwych i od lat wspiera sektor promocji zdrowia oraz opieki medycznej i leczenia w Polsce. W ramach nowych kompetencji agencja opracowała model działań i komunikacji, który ma nieść adresatom realną poprawę jakości życia i leczenia. Jak informuje agencja, oferowane przez nią Programy Wsparcia Pacjenta zakładają nie tylko edukację, ale i pomoc koordynatora terapii oraz dodatkowe usługi okołomedyczne (np. wsparcie fizjoterapeuty czy psychologa).
Doświadczenie Be Communications obejmuje działania PR typu PSP dotyczące wsparcia pacjentów i specjalistów leczenia chorób przewlekłych w takich obszarach, jak onkologia, dermatologia, hepatologia, reumatologia czy neurologia. Agencja we współpracy z Roche Polska zrealizowała m.in. kampanię „Osoby z SM mówią: Nauka ratuje życie!”, która pokazała, że wiedza pacjenta na temat choroby i jej leczenia ma równie duże znaczenie, jak podanie leku. „Kluczową zaś rolę stanowi stosowanie się pacjenta do zaleceń terapeutycznych. Tu z pomocą przychodzi komunikacja bezpośrednia z wykorzystaniem nowych technologii, stanowiąca integralną część PSP” – wyjaśnia Be Communications w komunikacie.
Czytaj także: Case study kampanii „Osoby z SM mówią: Nauka ratuje życie!” (mb)