Konferencja „Bezcenna Reputacja – chroni, mobilizuje, sprzedaje!”, organizowana przez MSLGROUP oraz Harvard Business Review Polska, już za nami. Wzięli w niej udział trzej światowi eksperci, z wieloletnim doświadczeniem w strategicznym doradztwie komunikacyjnym, zarządzaniu kryzysowym oraz budowaniu reputacji – Roland Klein, Andrew MacDougall oraz Anders Lindberg.
Pierwszy blok tematyczny – dotyczący reputacji – rozpoczęła prezentacja Rolanda Kleina, byłego szefa globalnej komunikacji firm takich jak Ericsson czy Daimler-Benz / DaimlerChrysler, obecnie zarządzającego biurem CNC w Londynie, jednej z firm strategicznego doradztwa komunikacyjnego dla firm z sektora finansowego w ramach MSLGROUP. Przedstawił on syntezę kluczowych informacji dotyczących reputacji w biznesie – od celów i czynników mających wpływ na budowanie wizerunku, po wskazówki, jak umiejętnie zarządzać reputacją.
Światowe trendy zostały przeniesione na polski rynek poprzez panel dyskusyjny z udziałem Elżbiety Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznika Prasowego PKO Banku Polskiego, Piotra Kędzierskiego, Dyrektora Naczelnego ds. Komunikacji Korporacyjnej w KGHM oraz Maciej Wewióra, Doradcy Prezesa GPW. Wiodącym tematem rozmowy polskich ekspertów było znaczenie reputacji dla spółek giełdowych oraz sposoby jej wyceny i monetyzacji.
Drugą część konferencji otworzył Andrew MacDougall, który jeszcze do września br. pełnił funkcję rzecznika prasowego oraz szefa komunikacji premiera Kanady, uczestnicząc w spotkaniach najbardziej wpływowych polityków świata podczas szczytów G8 i G20, od listopada 2013 roku Senior Advisor MSLGROUP w Londynie. Prezentacja była poświęcona sposobom na prowadzenie owocnych relacji publicznych oraz wyzwaniom, jakie stoją przed firmami, które chcą współpracować z sektorem publicznym. W podsumowaniu wystąpienia przedstawił on szereg praktycznych wskazówek – o czym należy pamiętać, rozpoczynając działania public affairs – należy zachować pełną transparentność, jasno komunikować oczekiwania, a przede wszystkim korzyści, jakie potencjalna współpraca ma przynieść stronie publicznej.
Pytanie o współpracę rządem w Polsce było tematem dyskusji w panelu, w którym udział wzięli: Michał Dżoga Dyrektor Corporate Affairs na Europę środkowo-Wschodnią Intel, dr Mieczysław Groszek, Wiceprezes Związku Banków Polskich, Paweł Sztwiertnia, Dyrektor Generalny Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA oraz Agata Wacławik-Wejman, Dyrektor ds. publicznych i relacji rządowych Google Polska. Google stawia na pełną transparentność w udzielaniu odpowiedzi na pytania rządów, tworzy procedury mające na celu ochronę prywatności swoich użytkowników. Natomiast zdaniem dr. Groszka, Wiceprezesa Związku Banków Polskich w kontaktach z rządem należy zachować pełną transparentność i pamiętać o klarownym oraz precyzyjnym formułowaniu oczekiwań. Podkreślił on także znaczenie zachowania równowagi w nowo wprowadzanych regulacjach, szczególnie w sektorze bankowym – nadmierne obciążenie banków może bowiem ograniczyć ich zdolność do finansowania gospodarki. Ponadto zarówno strona rządowa jak i partner biznesowy muszą działać w oparciu o długofalowy plan działań, jest to warunek konieczny do realizacji wartościowych projektów w modelu win-win.
Trzecią część konferencji rozpoczęła prezentacja Andersa Lindberga, który od ponad 25 doradza zarządom największych światowych korporacji i jest uznawany za jedną z najbardziej wpływowych osób w Szwecji, szefa JKL, skandynawskiej części MSLGROUP.
Prezentacja Ansersa Lindberga prezentowała powstawanie „burzy doskonałej”, czyli kryzysu mającego istotne znaczenie nie tylko dla reputacji, ale także działalności biznesowej organizacji. W erze mediów społecznościowych, nie tylko w sytuacji kryzysu, konieczna jest komunikacja w czasie rzeczywistym. Kryzysy – inaczej niż jeszcze kilka lat temu – rozprzestrzeniają się błyskawicznie i często mają bardziej globalny zasięg. Młode pokolenie wyznacza nowe normy, przywiązując coraz większą wagę do takich kwestii jak prawa człowieka czy korupcja.
O zarządzaniu kryzysami w erze cyfrowej dyskutowali: Dorota Haller, Dyrektor Komunikacji BNP Paribas, Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor Komunikacji i PR NC+ oraz Robert Moreń dyrektor biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT. Paneliści wymienili kilka najważniejszych reguł – przede wszystkim dbałość o komunikowanie jedynie spraw istotnych, a w przypadku kryzysu przekazywanie informacji prawdziwych, w tempie odpowiadającym realiom funkcjonowania mediów społecznościowych. Niezbędna obecnie szybkość działania w komunikacji kryzysowej wymusza wypracowanie nowych, bardziej efektywnych procesów wewnątrz organizacji.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. Patronat honorowy objęły: Giełda Papierów Wartościowych, KDPW oraz Polski Instytut Dyrektorów.