piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościBezpieczne powroty z imprez. Bolt, Feminoteka i trzy warszawskie bary ruszają z...

Bezpieczne powroty z imprez. Bolt, Feminoteka i trzy warszawskie bary ruszają z kampanią edukacyjną

Bolt, fundacja Feminoteka oraz trzy warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw we wrześniu 2024 roku wystartowały z kampanią edukacyjną dotyczącą bezpiecznych powrotów z imprez. Celem wspólnej inicjatywy jest zwrócenie uwagi uczestników imprez na kilka kluczowych kwestii, które pozwolą zadbać o bezpieczeństwo zarówno w trakcie imprezy, jak i podczas powrotu do domu.

Fundacja Feminoteka, działająca w obszarze pomocy kobietom z doświadczeniem przemocy, już od trzech lat wspiera Bolt w kwestii podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz dołączyły do nich trzy popularne w Warszawie miejsca rozrywki, aby razem działać na rzecz bezpiecznego imprezowania.

W ramach kampanii w trzech warszawskich barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami, jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jakich zasad należy przestrzegać, aby bezpiecznie wrócić z niej do domu.

Treści zamieszczone na plakatach zostały przygotowane przy udziale wszystkich partnerów kampanii.

Ponadto w ramach akcji działacze z fundacji przeszkolą także obsługę barów, aby wyposażyć pracowników w wiedzę na temat tego, w jaki sposób mogą rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje oraz jak powinni na nie reagować.

„Badania pokazują, że 77 proc. kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób nie pogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom” – przekazała Karolina Domagalska z fundacji Feminoteka.

W ramach kampanii wytyczone zostały też specjalne miejsca odbioru pasażerów dla gości tych trzech barów. Punkty odbioru zostały wyznaczone w aplikacji Bolt przy współpracy z obsługą barów, tak by dojście do taksówki było jak najkrótsze i gwarantowało największe bezpieczeństwo. Przewoźnik wyposażył też partnerskie bary w pulę darmowych przejazdów, które obsługa może wykorzystać dla swoich gości w razie awaryjnej sytuacji.

Partnerem merytorycznym inicjatywy jest fundacja Feminoteka.

To pierwszy taki projekt realizowany przez Bolt. Przewoźnik zapewnia jednak, że to nie koniec działań i zachęca do współpracy również inne miejsca rozrywki na mapie Warszawy. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj