Jak podaje portal TVN24.pl Białystok wycofuje się z kampanii wykorzystującej kontrowersyjne logo zaprojektowane przez agencję Eskadra. Co więcej, władze miasta – jak czytamy w tekście – zrywają umowę z Eskadrą. Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski miał powiedzieć na konferencji prasowej w czwartek, 15 stycznia, że decyzja została podjęta „w związku z zaistnieniem okoliczności poddających w wątpliwość dalsze funkcjonowanie logotypu miasta w jego obecnej formie”.
Dwóch niezależnych ekspertów ma sprawdzić, czy nie doszło do plagiatu. Koszt tych ekspertyz – 9 tysięcy zł – ma pokryć agencja. „Eskadra zadeklarowała też pokrycie ewentualnych kosztów profesjonalnych badań opinii publicznej białostoczan na temat logo, które miasto przeprowadzi po uzyskaniu wyników ekspertyz” – czytamy na portalu.
Od umowy z Eskadrą, która za kampanię wykorzystującą zaprojektowane logo miała zainkasować 2,7 mln zł, magistrat Białegostoku odstąpił w środę, 14 stycznia. Kampania promocyjna miasta najprawdopodobniej, ze względu na zamieszanie wokół logotypu, zostanie opóźniona. (kk)
Krótka rozmowa o zerwanej umowie z rzecznikiem Prezydenta Miasta Białegostoku – czytaj tutaj
O logo można przeczytać także tutaj