Sieć sklepów Biedronka zmienia swoje oblicze, by zerwać z wizerunkiem dyskontu. W tym celu logotyp będzie miał przesunięte hasło „Codziennie niskie ceny”, a widniejąca na nim biedronka – nowy rozkład kropek, szeroki śmiech, szerzej rozstawione oczy i nosek. Nowy znak jest testowany już w kilku placówkach.
Zmiana wizerunku to decyzja właściciela, portugalskiego Jeronimo Martins Distribiutions. „Odświeżenie logo oraz nowy układ graficzny to wyprzedzenie potrzeb i oczekiwań konsumenckiego rynku. Placówki, w których testowane były nowe rozwiązania, zostały bardzo pozytywnie ocenione” – podkreśla Adam Manikowski, dyrektor Marketingu JMD w tvn24.pl. Autorem nowego logotypu jest agencja Duda Polska. Wprowadziła ona także nową formułę spotów i billboardów.
Aby przyciągnąć zamożniejszych klientów, sieć przeznaczy w najbliższych 3 latach prawie 7 mld zł na rozwój(m.in zmianę wyglądu sklepów) . Jak informuje serwis, Biedronka to obecnie największa w Polsce sieć handlowa. Ma 1,9 tys. sklepów, a za trzy lata chce mieć 3 tys. Według szacunków w ub. r. miała 5,8 mld euro przychodów. (es)