piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościBiedronka odpowiada na żart pismem od prawników. Lidl reaguje w social mediach

Biedronka odpowiada na żart pismem od prawników. Lidl reaguje w social mediach

Marketingowiec Jakub Biel otrzymał od sieci sklepów Biedronka pismo z żądaniem usunięcia żartobliwej grafiki, która powstała w ramach cyklu „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. Reakcja dyskontu wywołała jednak krytykę burzliwą dyskusję.

14 czerwca 2024 roku Jakub Biel, ekspert w dziedzinie marketingu i szkoleniowiec, opublikował na YouTubie film o zawieszeniu serii grafik „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”. Jak wyjaśnił, powodem jest pismo otrzymane od prawników sieci sklepów Biedronka. Firma, która została bohaterem jednej z ostatnich publikacji, wzywa do usunięcia skutków naruszenia jej dobrego imienia oraz skasowania zdjęcia, które może wprowadzać klientów w błąd.

„Od 2002 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas” – taki napis znalazł się na grafice ze wspomnianej żartobliwej serii, wizualnie podobnej do reklam Biedronki.

W związku z publikacją Biel otrzymał od prawników sieci sklepów pismo z żądaniem natychmiastowego usunięcia materiału. Twierdzi, że narusza on jej dobre imię, może wprowadzać klientów i wykorzystuje zarejestrowany znak towarowy.

Marketingowiec w filmie zapowiedział wstrzymanie serii humorystycznych publikacji. Powiadomił także o usunięciu grafiki dotyczącej dyskontu. Biel ani razu nie wypowiedział nazwy marki, od której otrzymał pismo, umieścił jednak żartobliwe nawiązania, które internauci natychmiast zinterpretowali.

Co więcej, Biel przypomniał, że w ramach serii „szczerych reklam” parodiował wiele marek, m.in. Empik, Polsat, Żabkę, Gillette. Niektóre z nich – np. Tauron czy Eska – wykorzystały nawet przygotowane przez niego grafiki we własnej komunikacji.

Wideo, w którym Biel informuje o piśmie, było szeroko udostępniane i stało się tematem licznych dyskusji przedstawicieli branży marketingowej m.in. w serwisie LinkedIn. Biedronkę skrytykowano za brak poczucia humoru. Jak zauważono, reakcja sieci nie zakończyła niewygodnego dla niej tematu, a wręcz zwiększyła zainteresowanie sprawą.

Długo nie trzeba było też czekać na reakcję konkurencji. Tego samego dnia w kanałach społecznościowych Lidl Polska pojawił się post z wizerunkiem Jakuba Biela oraz hasłem „Zakupy? Robię w Lidlu”. Pomysł Lidla przypadł do gustu internautom.

Źródło: facebook.com/lidlpolska

(mb)

Zdjęcie główne: screen z youtube.com/Jakub Biel

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj