Izabela Helbin, dotychczasowa dyrektor biura promocji w Urzędzie Miasta Krakowa, od 1 stycznia 2009 r. jest dyrektorem ds. marketingu Krakowskiego Biura Festiwalowego. Jednocześnie więc od 1 stycznia KBF ma być odpowiedzialne za promocję kulturalną i wizerunkową miasta Krakowa.
Biuro promocji Krakowa zostało zlikwidowane. Kierowany przez Helbin dział KBF będzie zajmował się marketingiem i działaniami komunikacyjnymi. Głównym zadaniem dyrektor Helbin ma być promowanie projektu „6 zmysłów”, którego jest współautorką.
Helbin była szefową biura promocji przez dwa lata.
Jak wyjaśnił redakcji PRoto Filip Szatanik, p.o. Kierownika Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta: „ Krakowskie Biuro Festiwalowe jest miejską instytucją kultury odpowiedzialną w głównej mierze za promocję Krakowa poprzez główny produkt promocyjny – projekt „6 zmysłów” . Z dotychczasowego, działającego do 1.01.09 w ramach Urzędu Miasta Krakowa, Biura Promocji i Marketingu – 6 pracowników (w tym dyrektor Izabela Helbin) zasiliło Krakowskie Biuro Festiwalowe, 12 – Biuro ds. Turystyki, 2 – Kancelarię Prezydenta oraz 1 – Biuro Współpracy Zagranicznej. Krakowskie Biuro Festiwalowe – jako wyspecjalizowana i doświadczona instytucja kultury o pewnej samodzielności budżetowej – dysponuje zdecydowanie lepszymi narzędziami dla profesjonalnej promocji Krakowa poprzez „6 zmysłów”. Inne, bardziej doraźne działania marketingowe związane także z tzw. promocją turystyczną będą realizowane przez miejskie Biuro ds. Turystyki. Nadzorem nad spójnością systemu identyfikacji wizualnej Miasta zajmuje się Biuro Prasowe Kancelarii Prezydenta Miasta”.(kk)