Wzrasta zaufanie do świata biznesu – wynika z wyników badania Trust Barometer, przeprowadzonego przez agencję Edelman.
Wzięło w nim udział blisko 4,9 tys. osób z 22 krajów, mieszczących się w przedziale wiekowym 25 – 64, z wyższym wykształceniem i wysokimi dochodami, śledzących na bieżąco informacje w mediach.
Znaczący wzrost zaufania wobec świata biznesu odnotowano w krajach bogatych – zwłaszcza w USA i Włoszech. Mniej niż rok temu sferze biznesu ufają natomiast Chińczycy, Hindusi, Brazylijczycy i Rosjanie oraz Japończycy. Wzrosło także zaufanie do firm posiadających centrale w Stanach Zjednoczonych – w tym przypadku największy wzrost dotyczył Rosji i Niemiec. Mimo ufności, jaką respondenci pokładają w firmy w dobie kryzysu, oczekuje się, że wrócą one do praktyk stosowanych w czasach prosperity – odsetek takich odpowiedzi waha się od 49 proc. w Japonii do 82 proc. w Indiach. Badanie Edelmana wykazało także, że wzrost zaufania do biznesu nie dotyczy banków. W większości krajów, w których przeprowadzono badanie, zaufanie do branży bankowej zmniejszyło się w porównaniu z zeszłym rokiem – najbardziej w USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Na pytanie „czyim informacjom ufasz?” najwięcej respondentów wybrało pracowników naukowych oraz ekspertów, branżowych i finansowych analityków oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych. Co ciekawe, w przypadku czynników wpływających na reputację firm, większość przepytanych w Stanach Zjednoczonych osób wskazała na uczciwe i przejrzyste działanie, natomiast wyniki finansowe znalazły się na ostatnim miejscu.(ks)
Podsumowanie wyników badania dostępne jest tu.