czwartek, 2 stycznia, 2025

Błędy Kulczyka

BusinessWeek dokonał analizy błędów PR-owskich Jana Kulczyka. „Specjaliści, obserwując rozwój afery Orlenu, twierdzą zgodnie: »Jan Kulczyk popełnił wszystkie podręcznikowe błędy PR«” – pisze BusinessWeek i wylicza: „Po pierwsze, w ogóle nie było widać, by wcześniej prowadził jakiekolwiek działania public relations”, „Zgodnie z zasadami PR w chwili kryzysu po pierwsze, nie można kłamać, a po drugie, nie można uciekać”. Praktycy PR wytykają Kulczykowi kłamstwa i nieścisłości: „Kulczyk (…) natychmiast po pojawieniu się informacji o jego wiedeńskim spotkaniu z Ałganowem zniknął. Od razu też dał się złapać na nieprawdzie”. Za równie nietrafione działanie specjaliści uważają „sytuację z amerykańskim szpitalem” – chodzi zarówno o to, że nikt nie mógł znaleźć biznesmena w szpitalu, w którym był on podobno leczony oraz o przesłanie komisji śledczej zaświadczenia niespełniającego żadnych standardów. Za największy błąd specjaliści uznali udzielenie wywiadów dla Financial Times, po którym odcięło się od biznesmena polskie środowisko biznesowe, i dla Telewizji Polskiej, który odbył się w złym otoczeniu. „Działając w ten sposób [Kulczyk – przyp. red.], doprowadził do tego, że ze świadka w sprawie zmienił się w oskarżonego” – twierdzi Norbert Ofmański, szef Agencji On Board PR. O wizerunek trzeba dbać wtedy, kiedy jest dobrze, a nie wtedy, kiedy jest źle – podsumowują zgodnie specjaliści PR.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj