środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościBLIK edukuje na temat cyberbezpieczeństwa

BLIK edukuje na temat cyberbezpieczeństwa

BLIK ruszył z dwoma inicjatywami mającymi na celu podniesienie świadomości społecznej na temat cyberbezpieczeństwa – grą edukacyjną „Nie ze mną te numery” oraz kampanią edukacyjną „Zabezpiecz się podwójnie”.

Gra edukacyjna, która została uruchomiona 10 października 2024 roku, ma pomóc użytkownikom w skutecznej walce z zagrożeniami przez naukę rozpoznawania prób oszustwa i wzmacnianie czujności. BLIK podkreśla w informacji prasowej, że zwiększanie świadomości użytkowników na temat zagrożeń w sieci jest kluczowe, ponieważ na tego typu oszustwa narażony jest każdy – od młodzieży, po seniorów. Naciągacze często próbują wykorzystywać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub przez złośliwe linki. Narzędziem, które pozwoli osobom narażonym na oszustwa lepiej zrozumieć socjotechniki i strategie stosowane przez oszustów, jest gra interaktywna „Nie ze mną te numery”.

„Naszym celem jest wyposażenie użytkowników w narzędzia i wiedzę, które pozwolą im działać proaktywnie w obliczu cyberzagrożeń. Gra w »Nie ze mną te numery« to nie tylko zabawa, ale także szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, która może skutecznie ochronić nasze dane i finanse przed atakami phishingowymi, spoofingiem i innymi formami cyberprzestępczości. Zależy nam na tym, aby gracze ćwiczyli w kontrolowanych warunkach reagowanie na próby oszustwa i tym samym zwiększali swoją czujność na podobne sytuacje w życiu codziennym” – mówi Wioletta Kokosza, Senior Digital Managerka w BLIKU.

„Nie ze mną te numery” jest minigrą, która ma pozwolić na zweryfikowanie poziomu wiedzy w wirtualnym środowisku oraz zaangażować użytkowników w rozpoznawanie zagrożeń i podejmowanie szybkich decyzji w obliczu potencjalnych oszustw. Twórcy gry przekazują, że dzięki prostym zasadom każdy może łatwo opanować jej mechanikę i zdobywać punkty za trafne identyfikowanie cyberzagrożeń. Ponadto, została ona wzbogacona o rozbudowaną bazę wiedzy na temat oszustw, takich jak phishing, smishing, vishing czy spoofing. Gracze, którzy osiągną wynik na poziomie co najmniej 90 proc., mogą odpowiedzieć na pytanie konkursowe, które pozwoli im na udział w rywalizacji o nagrody. Konkurs ma potrwać do 5 listopada 2024 roku.

Gra powstała we współpracy z agencją Harbingers, która zajęła się opracowaniem konceptu i organizacją konkursu. Za produkcję oraz mechanikę gry, a także wsparcie technologiczne odpowiada agencja IVN.

Kampania „Zabezpiecz się podwójnie”, która ruszyła 30 września 2024 roku, ma natomiast zachęcić użytkowników do stosowania dwuskładnikowego uwierzytelniania w celu ochrony przed cyberprzestępcami oraz edukować w zakresie cyberbezpieczeństwa. Akcja jest skierowana przede wszystkim do użytkowników Facebooka, którzy coraz częściej padają ofiarami przejęcia kont przez oszustów. Jak czytamy w komunikacie prasowym, cyberprzestępcy wykorzystują zdobyte profile do wysyłania w aplikacji Messenger wiadomości do znajomych ofiary, przekonując ich za pomocą różnorodnych socjotechnik do podania kodu BLIK, wysłania przelewu na numer telefonu lub kliknięcia w złośliwe linki.

Według organizatorów kampanii, najskuteczniejszym działaniem chroniącym przed takim oszustwem jest włączenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA – Two Factor Authentication) na swoich kontach. Polega ono na zabezpieczeniu profilu nie tylko hasłem, ale także dodatkowym kodem, który jest wysyłany SMS-em lub generowany przez aplikację uwierzytelniającą.

„»Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie!« – to główny przekaz kampanii, która, pokazując różnorodne sytuacje z życia codziennego, w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w internecie. Podobnie jak zamykamy drzwi na dwa zamki, aby uchronić się przed złodziejami, tak samo powinniśmy postępować w przypadku naszych cyfrowych kont – stosując weryfikację dwuetapową. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo swoje jak i bliskich przed atakami cyberprzestępców” – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.

W ramach kampanii powstała specjalna strona internetowa blik.com/podwojne-zabezpieczenie, która ma zachęcić użytkowników do korzystania z uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz poszerzania wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa i sposobów, w jaki można chronić się przez oszustwami internetowymi. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj