poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBlog dla każdego jest blogiem dla nikogo

Blog dla każdego jest blogiem dla nikogo

„Narzędzie rozsławione przez blogerki z branży mody, zostało sprawnie przełożone na język handlowy” – czytamy w Magazynie Galeriehandlowe.pl. Blogi mogą skutecznie promować marki, o ile ich autorzy pamiętają o kilku prostych zasadach.

Argumentowanie, że wszyscy mają blogi, to za mało. Przy ich tworzeniu powinno się jasno zdefiniować, do kogo mają on trafić i jakie cele realizować. Prezentacja produktów nie ogranicza się do ich lokowania, muszą one wpisywać się w „pewną filozofię życia”.

Należy także pamiętać, że blog to nie ulotka ani gazetka reklamowa. Jego czytelnicy oczekują raczej nieszablonowych działań i ciekawych opinii. Dobrze, gdy blog ma twarz. Niektóre galerie handlowe nawiązują współpracę z blogerkami, ponieważ odbiorcom ciężko byłoby nawiązać więź z samym logotypem marki lub „zespołem pracowników”.

Kolejny element przyciągający czytelników blogów galerii handlowych to zdjęcia. Nie tylko te zrobione w studiu, ale także smartfonem na ulicy. Autorzy tego typu blogów powinni także pamiętać o tym, aby pisać nie tylko o modzie. Jak czytamy, dobry przykład odejścia od oczywistej tematyki dał bank BGŻ, tworząc na Facebooku profil poświęcony rowerom. W przypadku galerii handlowych dodatkowymi tematami mogą być książki czy gotowanie.

Strony internetowe powinny mieć przejrzysty układ – i ta zasada dotyczy także blogów. Czytelnik powinien w kilka sekund nauczyć się poruszać po stronie. Inaczej na nią nie wróci. Nawigację ułatwi także spójna szata graficzna. Dobrym sposobem na promowanie swojego blogu jest także cykliczne organizowanie konkursów. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj