poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBlog firmowy. Czy to ma sens?

Blog firmowy. Czy to ma sens?

Jak pokazują ostatnie badania użytkownicy blogów firmowych to heavy users internetu i social mediów – czytamy w artykule Małgorzaty Twardochleb z procontent.pl

Czytają je dwa razy chętniej niż prasę. Około 1/4 z nich to innowatorzy, którzy nowe produkty posiadają jako pierwsi z grona znajomych. Ponad połowa z nich sięga po produkt szybciej niż większość społeczeństwa – wynika z „Badania polskiej blogosfery firmowej 2015”.

Firmy inwestują coraz większe środki w prowadzenie własnych mediów – czytamy w artykule Małgorzaty Twardochleb z firmy Procontent Communication. Media należące do marki to na przykład: newslettery, fanpage na Facebook’u, blogi i vlogi firmowe, osobiste kanały na serwisie YouTube oraz Vimeo. Są one skutecznym sposobem na pominięcie opłat za obecność w mediach. Ponadto wysyłając regularnie newsletter do partnerów pozostajemy z nimi w kontakcie dostarczając bieżące informacje o firmie. Wielu marketerów sądzi, że media które należą do marki będą w przyszłości pozostawać w trendzie wzrostowym.

Dobry blog firmowy

Blog firmowy może opierać się nie tylko na tekście i zdjęciach. Materiały wideo stały się już równoprawną formą przekazywania informacji. Coraz częściej w sieci popularyzowane są krótkie formy reporterskie, które stają się atrakcyjnym i wiarygodnym dla społeczeństwa źródłem informacji – czytamy.

Przed zamieszczeniem wideo na blogu warto jednak wiedzieć jakie materiały interesują odbiorców. Jak wynika z raportu pt. „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci” opublikowanym na zlecenie multimedialnej agencji informacyjnej Newsrm.TV, udział eksperta czy autorytetu w branży w materiale video o wiele bardziej zachęca respondentów do jego obejrzenia w internecie – zwraca uwagę Małgorzata Twardochleb.

Dalej przytacza dane, które mówią, że ten rodzaj rekomendacji brany jest pod uwagę w takim samym stopniu przez najmłodszych jak i najstarszych respondentów. Wyniki badania przeprowadzonego przez Newsrm.tv pokazują, że najchętniej oglądanymi materiałami wideo są te o charakterze rozrywkowym. Jako drugie w kolejności wskazywane są materiały o charakterze informacyjnym. Materiały newsowe/informacyjne najczęściej oglądają respondenci w wieku 50 lat i więcej, a najrzadziej najmłodsi respondenci w wieku 15-18 lat.

Najlepiej jeśli blog prowadzi osoba a nie firma, ale musi być ona na trwale związana z organizacją, w przeciwnym wypadku jej wizerunek z bloga przekładać się będzie na wszystkich kolejnych pracodawców. Jeżeli w danym przedsiębiorstwie nie ma możliwości wyznaczenia takiej osoby lub zespołu, kompleksową opiekę nad blogiem firmowym można powierzyć również agencji public relations – czytamy.

Autorka tekstu podkreśla, że znaczenie ma również czas publikacji postów. Osoby, które czytają blogi modowe najaktywniejsze są po godzinie 20. Czytelnicy blogów parentingowych aktywni są rano i wieczorem, przy czym można odnotować zauważalny spadek ich aktywności w ciągu dnia. Narzędzia, które pozwalają uzyskać dane odnośnie godzin aktywności użytkowników danego bloga to np. Hootsuite, Netvibes.

Najistotniejszą kwestią, o której należy pamiętać podczas zakładania bloga, jest pomysł na niego. Bardzo ważna jest konsekwentna i regularna aktualizacja wpisów – radzi autorka artykułu.

Ponadto, blog powinien dostarczać merytorycznej wiedzy z danej dziedziny w ciekawy, niekonwencjonalny oraz indywidualny sposób. Współcześni czytelnicy mają coraz większe wymagania w stosunku do odwiedzanych blogów. Oczekują częstych aktualizacji, dobrego wyglądu i szaty graficznej, zaangażowania w dyskusję autora i czytelników oraz ciekawych materiałów multimedialnych – czytamy.

Co ważne, blog powinien być spójny z wizerunkiem firmy. Dobrze gdyby komponował się ze stroną internetową przedsiębiorstwa, należy zatem dobrać odpowiednia grafikę i dodać logo.

Promocja bloga

Nie wolno zapominać o promocji bloga. Można zacząć od wpisu na stronie internetowej firmy, informującego o nowo powstałym blogu. W imieniu firmy, na Facebooku, Twitterze itd. należy zaprosić internautów, którzy obserwują aktywność do  udziału w dyskusji na blogu.

Warto pamiętać o tworzeniu komunikatów prasowych z komentarzem eksperckim, artykułów poruszających dany problem, badań opinii, raportów. Przy pozyskiwaniu nowych klientów e-mail jest 40 razy bardziej efektywny niż Facebook czy Twitter. E-mail jest zatem dobrym medium do nawiązywania osobistych relacji – czytamy.

Dobrze prowadzony i merytorycznie bogaty blog ekspercki jest korzystny dla internautów i dla firmy, która go prowadzi. Ci pierwsi zyskują miejsce, z którego mogą zaczerpnąć rzetelnej wiedzy, a właściciel firmy buduje sobie pozycję na rynku, która będzie owocowała przez następne lata. Podsumowując, prezentacja wiedzy w specjalistycznej dziedzinie opiera się na budowaniu zaufania, pozycjonowaniu eksperta oraz bezpośrednim docieraniu do grupy docelowej.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj