Gazeta Polska opisuje, w jaki sposób można skutecznie wykorzystać blog do promocji własnej firmy. Blog korporacyjny jest – zdaniem autorki artykułu Anny Błaszkiewicz – świetnym sposobem na zaspokojenie potrzeby opowiadania innym, o tym co się dzieje w firmie. Jest to dobre rozwiązanie dla pracowników na wykreowanie własnego wizerunku jako eksperta . Firma prezentuje się wtedy jako organizacja nowoczesna, otwarta i skłonna poddać się krytyce. W niektórych korporacjach projektami bloga zajmują się specjaliści od PR, którzy nadają ton dyskusjom pracowników.
Opinie pojawiające się na blogach są dobrą podstawą do wyciągania wniosków przez pracodawców na temat sytuacji wewnętrznej w firmie. Blog przydaje się również w zarządzaniu kryzysowym, może być rzetelnym i skutecznym źródłem informacji na temat sytuacji w przedsiębiorstwie.
Blogi mają jednak swoje wady. Pracownicy mogą na nim anonimowo wyrażać swoje niezadowolenie z pracy i sytuacji w firmie. Nieostrożny pracownik może ujawnić tajemnice firmy jej klientowi lub nadszarpnąć budowany wizerunek. Dlatego firmy mogą monitorować przestrzeń blogową i reagować na negatywne wpisy. Problemem są również blogerzy uznawani za specjalistów, którzy mogą być wyławiani przez head-hunterów. (mk)