piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBloger: Hive promuje nową usługę, bazując na skojarzeniach z ZTM

Bloger: Hive promuje nową usługę, bazując na skojarzeniach z ZTM

Od początku czerwca 2019 roku Hive, wypożyczalnia elektrycznych hulajnóg, promuje w Warszawie nową usługę – darmowe minuty przejazdu w zamian za udostępnienie zdjęcia karty miejskiej. Jak zwraca uwagę Adam Kaliszewski ze stołecznego bloga panskaskorka.com, promocja może sugerować współpracę Hive’a z Zarządem Transportu Miejskiego, warszawskim operatorem komunikacji miejskiej. Przypuszczenia autora miała potwierdzać dyskusja na jego facebookowej stronie. ZTM zaprzecza jednak, że współpracuje z wypożyczalnią.

„Takie podejście ZTM trochę mnie dziwi” – komentuje Kaliszewski na panskaskorka.com. Jak zauważa, ze względu na brak współpracy z ZTM Hive nie jest w stanie zweryfikować ważności karty miejskiej. Prosząc jednak o jej zdjęcie, zyskuje dane osobowe użytkowników, które może potem przetwarzać w celach marketingowych. „ZTM za bardzo się tym nie przejmuje, choć sprawa dotyczy emitowanych przezeń dokumentów” – czytamy.

„Zarząd Transportu Miejskiego jest emitentem WKM, ale po wydaniu jej pasażerowi staje się jego własnością. (…) Może ją pokazywać, gdzie chce, jak również fotografować itd. To, jakie i komu dane osobowe wtedy przekazuje, to także sprawa pasażera” – pisze w przesłanym PRoto.pl komentarzu Tomasz Kunert, naczelnik wydziału prasowego ZTM. Podobną wypowiedź przesłał wcześniej Kaliszewskiemu.

ZTM nie ma też podstaw do ewentualnej interwencji, którą doradza operatorowi autor blogowego wpisu. „Reklama w żaden sposób nie wiąże usługi z Zarządem Transportu Miejskiego ani też z Warszawską Kartą Miejską (nie ma tam wizerunku karty, nazwy, logo itp.)” – wyjaśnia Kunert.

Po ukazaniu się wpisu na panskaskorka.com z autorem skontaktowała się agencja PR, która przesłała oświadczenie City Managera Hive’a w Warszawie, Łukasza Gontarka. „Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie promocji dla posiadaczy karty miejskiej chcąc wyjść naprzeciw użytkownikom transportu publicznego w Warszawie oraz Wrocławiu. Pomysł ma za zadanie promować i wspierać alternatywę dla korzystania z własnego samochodu przez mieszkańców miast” – napisał Gontarek. Zapewnił też, że dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO.

Marka Hive oferuje darmowe minuty za udostępnienie karty miejskiej także w innych miastach, na przykład we Wrocławiu czy w Lizbonie. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj