Jak czytamy w portalu eGospodarka.pl, dobrze prowadzony blog ekspercki spełnia rolę PR-ową. Pokazuje konkretną firmę jako miejsce, w którym pracują specjaliści z branży. Tego typu działania najlepiej sprawdzają się w branży usługowej.
„Blog ekspercki jest stroną, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i użytkowników” – zauważa Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica i autor tekstu. I wylicza, że takie artykuły przedstawiają nowości i wyjaśniają zagadnienia z konkretnej branży. Najlepiej sprawdzają się w usługach. Równie ciekawym pomysłem są blogi techniczne, mówiące o programowaniu albo pozycjonowaniu stron.
Iwanek przekonuje, że dobrze prowadzony blog ekspercki przynosi korzyści internautom, jak i firmom, które go prowadzą. Ci pierwsi zyskują miejsce, z którego mogą zaczerpnąć rzetelnej wiedzy, a właściciel firmy buduje sobie pozycję na rynku. Nie zawsze jednak jest to proste. „W czasach, gdy wszyscy mają dostęp do internetu, trudno jest odróżnić osoby, które rzeczywiście mają wiedzę od tych, które tylko sprawiają takie wrażenie” – zauważa autor.
Blog ekspercki – kontynuuje Iwanek – powinien zawierać przede wszystkim wypowiedzi autorskie. To właśnie ta forma przedstawia właściciela firmy, bądź jej pracownika, jako eksperta w danej dziedzinie. Jak czytamy dalej, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby publikować artykuły i teksty napisane przez kogoś innego, oczywiście z odpowiednimi adnotacjami. Ważne jest jednak, aby nie zostawiać ich bez własnych komentarzy. „Ustosunkowanie się do czyjejś wypowiedzi i polemika z nią jest domeną przeznaczoną właśnie dla ekspertów” – podsumowuje autor artykułu. (mw)