Firmy doceniają możliwości, jakie dają blogi. Wbrew powszechnej opinii ich prowadzenie wcale nie jest łatwe. Wiele z nich zniknęło po kilku miesiącach, bo autorzy nie byli w stanie zebrać odpowiednio licznego grona czytelników. O tym, jak tego dokonać, czytamy w magazynie Brief.
Z badania przeprowadzonego przez organizatorów konkursu na firmowy blog roku wynika, że 63 proc. przedsiębiorstw traktuje blogi jako ważny kanał komunikacji. Dla 83 proc. firm zwiększają one ich wiarygodność. Jak czytamy, prowadzenie blogów jest pracochłonne. Co zrobić, aby wysiłek nie poszedł na marne?
„Najczęstszym błędem firm piszących blogi jest pisanie o nich samych” – tłumaczy Dominik Kaznowski. Jak dodaje, dobry blog powinien dotyczyć tematów, którymi będą zainteresowani sami klienci lub partnerzy firmy. Marka powinna także być w swojej dziedzinie ekspertem, aby dostarczać klientom unikalnej wiedzy, niedostępnej nigdzie indziej. Właśnie poziom szczegółowości i fachowości materiałów publikowanych za pośrednictwem blogów odróżnia je od komunikacji za pomocą mediów społecznościowych.
W przypadku Orange sposobem na prowadzenie blogu jest zamieszczanie informacji o nowinkach technologicznych, najciekawszych inicjatywach podejmowanych przez własnych pracowników, własnych akcjach społecznych i nowościach w ofercie. Blog Play to przede wszystkim informacje skierowane do dziennikarzy, osób zainteresowanych nowymi technologiami, klientów poszukujących odpowiedzi na pytania. Bank BZ WBK stawia na edukację dotyczącą własnych usług i nowości w ofercie.
Czego unikać w blogowej komunikacji? Kaznowski przypomina, że nie można powielać komunikatów z innych kanałów. Katarzyna Sadowska z banku BZ WBK wylicza natomiast oficjalny ton, niezrozumiałe teksty, słabej jakości zdjęcia, usuwanie oraz pozostawianie bez odpowiedzi komentarzy i pytań czytelników. (ks)