Na portalu biznesnet.pl można znaleźć tekst na temat polskiej blogosfery. Autor artykułu, Arkadiusz Wolski, podkreśla, że chociaż większość Polaków blogów nie czyta, agencje PR-owskie „już teraz dostrzegają w blogosferze wdzięczny obiekt badawczy, a w niedalekiej przyszłości arenę działań PR, na której prowadzone będą kosztowne kampanie dla ich klientów”.
Przytacza on wyniki badania największych rynków blogosfery przeprowadzonego przez agencję Edelman dla korporacji, w którym dwie strony poświęcone są polskim blogom. Badanie miało zbadać, jaki odsetek populacji każdego kraju czytuje blogi, pokazać, jakie tematy i branże są w nich opisywane i na ile cytowane są przez tradycyjne media. Z badania wynika, że blogi wpływają na tradycyjne media, a czytelnictwo internetowych dzienników różni się na poszczególnych rynkach; przoduje w nim Azja. Wszystkich blogi docierają jednak do wpływowych osób. Zgodnie z badaniem najgorętsze tematy poruszane na blogach to technologia, polityka i rozrywka.
Autor artykułu przytacza także wnioski Macieja Lasonia z agencji Edelman, który scharakteryzował stan polskiej blogosfery, tworząc listę najbardziej- jego zdaniem – wpływowych blogów. (kk)