piątek, 22 listopada, 2024

BMW ma nowe logo

Niemiecka marka motoryzacyjna BMW przy okazji prezentacji koncepcyjnego modelu elektrycznego i4 pokazała też nowe logo. Ma ono prezentować otwartość i relacyjność marki i być lepiej dopasowane do epoki cyfrowej. Będzie stosowane w komunikacji online i offline.

Źródło: press.bmwgroup.com

W nowym znaku zrezygnowano z czarnego okręgu. Zamiast niego pojawiła się przezroczystość, a zewnętrzny okrąg jest teraz biały. Nowe logo BMW jest też płaskie – w odróżnieniu od poprzedniego, trójwymiarowego znaku. W środku bez zmian pozostały barwy biała i niebieska, będące nawiązaniem do Bawarii, z której pochodzi marka.

„BMW staje się marką relacji” – komentuje zmianę Jens Thiemer, Senior Vice President Customer & Brand BMW. Jak twierdzi, nowe logo marki „emanuje otwartością i jasnością”. Przedstawiciel BMW podkreśla także, że jest ono dopasowaniem się do cyfrowego świata. Nowe logo i wygląd marki nawiązują do mobilności i przyjemności z jazdy w przyszłości – mówi Thiemer. „Przeprojektowany logotyp wyraża otwartość i siłę charakteru, aby zapewnić marce współczesną, przyszłościową obecność zarówno w internecie, jak i poza nim” – czytamy na stronie biura prasowego BMW. 

Nowy znak komunikacyjny został zaprezentowany 3 marca 2020 roku. W okresie przejściowym (od 3 marca do 31 maja 2021 roku) będzie wprowadzany do komunikacji w sieci i poza nią, a także używany podczas międzynarodowych targów i wydarzeń. Jak wyjaśnia marka, logo jest nowym brandingiem medialnym i będzie stosowane jako uzupełnienie istniejącego znaku. Nie będzie stosowane na pojazdach ani na zewnętrznych i wewnętrznych szyldach salonów sprzedaży. Tam pozostanie dotychczasowy znak.

Nowy znak to szóste logo w historii marki. Poprzednim posługiwano się od blisko 23 lat – wypukły symbol pojawił się w 1997 roku.

Źródło: bmw.com

Przy okazji wprowadzenia nowego znaku marka na swojej stronie przedstawiła historię ewolucji logo od początku swojego istnienia. Czytamy tam, że na początku firma – wówczas produkująca silniki lotnicze – nie miała logo. Pierwszy znak wprowadzono w 1917 roku. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj