poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBNP Paribas: albo pracownik wciśnie kredyt, albo idzie na dywanik

BNP Paribas: albo pracownik wciśnie kredyt, albo idzie na dywanik

Klient nie wziął kredytu? W przypadku banku BNP Paribas w takiej sytuacji pracownicy muszą tłumaczyć się przed dyrektorem oddziału. Bank zaprzecza, ale deklaruje zbadanie sprawy – czytamy  na blogu Macieja Samcika.

Banki nie mają łatwo – klienci biorą mniej kredytów, a na lokatach można coraz mniej zarobić. Trwa zatem walka o klientów, którym proponuje się dodatkowe usługi. Łakomym kąskiem w szczególności okazują się posiadacze kredytu hipotecznego, którym proponuje się w pakiecie konta, karty debetowe, limity kredytowe i ubezpieczenia. Zaś pracowników motywuje się w sposób nietypowy. Jeden z managerów Deutsche Banku przesłał następującą informację do pracowników: „w związku z bardzo niskim wskaźnikiem sprzedaży kredytów mieszkaniowych ze składką regularną (…) proszę o przesyłanie każdego wniosku do akceptacji dyrektora według poniższych wskazówek”. Według rozporządzenia obowiązkiem pracowników miało być tłumaczenie się przed szefem, czemu „nie wcisnęli klientowi kredytu ze »składką regularną«, czyli z pakietem oszczędnościowym na co najmniej dziesięć lat. Czyli: dlaczego nie zrobili klienta w konia” – relacjonuje Samcik.

To nie odosobniony przypadek. Podobne praktyki stosuje się w BNP Paribas, gdzie „Każe się nam sprzedawać kredyty gotówkowe razem z kontami osobistymi, kartami kredytowymi i kredytami odnawialnymi. Umowa kredytu gotówkowego skonstruowana jest tak, że dziś klient dostaje kredyt, do tego konto i debet, a za sześć miesięcy jeszcze kartę kredytową z limitem np. 2000 zł. A ostatnio wprowadzono nawet dyspozycję, by rekomendować klientom zakup karty kredytowej od razu, bez półrocznej karencji” – twierdzi pracownica banku w liście do Samcika. Zaś dyrektor ma osobiście rozmawiać z pracownikami o kredytach gotówkowych, które nie zawierają wniosku o kartę kredytową oraz kredyt w ROR. Bank wyraził zaś „najszczersze zdziwienie” oraz „podkreśla, że skala oraz sposób działania naszego banku daleki jest od agresywnych praktyk sprzedażowych spotykanych obecnie na rynku”. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj