Przedstawiciele Boeinga przekonywali w Warszawie, że Dreamlinery nie są bardziej awaryjne od innych samolotów. Jak czytamy w serwisie biznes.onet.pl, jest o nich głośno przez duże zainteresowanie tym modelem i rozwój serwisów społecznościowych.
Przy porównaniu wczesnych faz użytkowania Drealinerów oraz wcześniejszych konstrukcji, Boeingów 767 i 777, najlepiej wypada ten pierwszy model – zaznaczył Rob Pollack, odpowiedzialny w Boeing Commercial Airplanes za pozycjonowanie marek i marketing.
Czemu tym razem media tak często informowały o usterkach Boeinga 787? Zdaniem Pollacka konstrukcja przyciąga uwagę ze względu na zastosowane innowacje. Poza tym przy premierach poprzednich modeli nie istniały media społecznościowe.
Na czwartkowej konferencji przedstawiono także wyniki badania satysfakcji polskich pasażerów Dreamlinerów, w którym wzięło udział 300 osób. Wynika z nich, że 44 proc. respondentów uznało je za „najnowocześniejszy samolot”, a według 86 proc. model ten spełnił ich oczekiwania.
Dyrektor biura komunikacji w LOT Robert Moreń zaznaczył z kolei, że w porównaniu do eksploatacji Boeingów 767 używanie Dreamlinerów już przyniosło 17,5 mln zł. oszczędności. Od momentu rozpoczęcia ich eksploatacji narodowy przewoźnik przewiózł 380 tys. pasażerów. (ks)