Facebook jest postrzegany jako zagrożenie dla prywatności internautów i jednocześnie… powszechnie wykorzystywany jako narzędzie do logowania się w innych serwisach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez McCann Truth Central, z serwisu Zuckerberga korzysta w ten sposób 51 proc. internautów.
W przypadku Europy odsetek ten wynosi 57 proc. W Azji i Ameryce Południowej – 80 proc.
Za Facebookiem uplasowały się Google+ i Yahoo!. Dane z tych serwisów przy logowaniu wykorzystuje po 28 proc. ankietowanych.
Odsetek osób korzystających z Facebook ID przy logowaniu się do zewnętrznych serwisów i aplikacji zależy od rodzaju urządzenia, za pomocą którego loguje się internauta oraz rodzaj informacji, do których chce uzyskać dostęp.
Największy odsetek osób logujących się przez konta społecznościowe występuje wśród użytkowników urządzeń mobilnych (63 proc. wśród użytkowników Facebooka). Najczęściej przez Facebooka logują się osoby poszukujące informacji z sektora edukacyjnego/non-profit (w tej grupie 79 proc. wykorzystuje ID z Facebooka) i e-commerce (76 proc.). (ks)