Nawet masowe wystąpienia internautów bojkotujące produkty i usługi wielkich korporacji nie wywierają ostatecznie większego wpływu na liczbę i zaufanie ich klientów – czytamy w miesięczniku Press.
Według badań portalu Webhosting.pl publikowanych przez Press najczęściej krytykowane w Internecie jest BP, ale masowe akcje protestacyjne wymierzano również w Nestle i wiele innych znanych koncernów. W Polsce internauci atakowali mBank, MultiBank, a ostatnio francuską firmę Danone. Jednak, jak pokazują badania, tego typu działania nie przynoszą realnych strat producentom. Co więcej, specjaliści ds. marketingu potrafią je skutecznie wykorzystać do zwiększenia popularności firmy i systematycznej budowy jej pozytywnego wizerunku.
„Nawet najbardziej liczne i zorganizowane grupy ludzi nie są w stanie wygrać wojny z korporacjami, które bazują przecież na przemyślanych kampaniach wizerunkowych” – twierdzi na łamach miesięcznika Arkadiusz Radwan, strategy and business director w Hypermedia. (iw)