W lutym 2025 roku Bolt, globalna platforma oferująca usługi mobilności miejskiej, powiadomiła o odświeżeniu identyfikacji wizualnej. Jak podaje marka, zmiany objęły niemal każdy aspekt wizerunku firmy – od kultowego koloru zielonego, przez ilustracje, po czcionkę. Działania te są związane z planami globalnej ekspansji Bolta.
Marka postanowiła przejść z wykorzystywania ilustracji 2D na ilustracje 3D. Mają one pomóc w osiągnięciu większej dynamiki, głębi i wszechstronności. Podczas ich tworzenia firma współpracowała z ilustratorką Naydine Bosman.
Zoptymalizowano paletę barw tak, aby była dopasowana zarówno do świata cyfrowego, jak i fizycznego. Odcień zieleni na samochodach Bolta i torbach kurierskich jest taki sam, jak ten w aplikacji i na stronie internetowej. Marka dodała także ciemną zieleń, aby zapewnić lepszy kontrast i czytelność komunikacji online, „zgodnie ze standardami dostępności i inkluzywności”, które, jak podkreśla Bolt, są stosowane w działalności firmy.

Marka zaznacza, że ze względu na dostępność w ponad 50 krajach i w setkach języków, ważne są dla niej czytelność i spójność komunikacji. W ramach odświeżenia identyfikacji wizualnej zmieniono font z Euclid na Inter – opensource’owy font, który jest wspierany przez Google’a, dzięki czemu obsługuje ponad 990 języków.
Kolejną zmianą jest dźwięk – Bolt stworzył nową tożsamość dźwiękową, która jest inspirowana odgłosami miast na całym świecie. Nowa grupa dźwięków marki została nazwana „Qui” i opiera się na takich elementach jak śpiew ptaków, dźwięki silników, a także odgłosy rozmów i klaksonów. Mają one oddawać atmosferę, w której miliony użytkowników Bolta poruszają się na co dzień.
Cały proces rebrandingu został przeprowadzony przez wewnętrzny zespół kreatywny Bolta. (ao)