środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościBolt z odświeżoną identyfikacją wizualną

Bolt z odświeżoną identyfikacją wizualną

W lutym 2025 roku Bolt, globalna platforma oferująca usługi mobilności miejskiej, powiadomiła o odświeżeniu identyfikacji wizualnej. Jak podaje marka, zmiany objęły niemal każdy aspekt wizerunku firmy – od kultowego koloru zielonego, przez ilustracje, po czcionkę. Działania te są związane z planami globalnej ekspansji Bolta.

Marka postanowiła przejść z wykorzystywania ilustracji 2D na ilustracje 3D. Mają one pomóc w osiągnięciu większej dynamiki, głębi i wszechstronności. Podczas ich tworzenia firma współpracowała z ilustratorką Naydine Bosman.

Zoptymalizowano paletę barw tak, aby była dopasowana zarówno do świata cyfrowego, jak i fizycznego. Odcień zieleni na samochodach Bolta i torbach kurierskich jest taki sam, jak ten w aplikacji i na stronie internetowej. Marka dodała także ciemną zieleń, aby zapewnić lepszy kontrast i czytelność komunikacji online, „zgodnie ze standardami dostępności i inkluzywności”, które, jak podkreśla Bolt, są stosowane w działalności firmy.

Marka zaznacza, że ze względu na dostępność w ponad 50 krajach i w setkach języków, ważne są dla niej czytelność i spójność komunikacji. W ramach odświeżenia identyfikacji wizualnej zmieniono font z Euclid na Inter – opensource’owy font, który jest wspierany przez Google’a, dzięki czemu obsługuje ponad 990 języków.

Kolejną zmianą jest dźwięk – Bolt stworzył nową tożsamość dźwiękową, która jest inspirowana odgłosami miast na całym świecie. Nowa grupa dźwięków marki została nazwana „Qui” i opiera się na takich elementach jak śpiew ptaków, dźwięki silników, a także odgłosy rozmów i klaksonów. Mają one oddawać atmosferę, w której miliony użytkowników Bolta poruszają się na co dzień.

Cały proces rebrandingu został przeprowadzony przez wewnętrzny zespół kreatywny Bolta. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj