niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBrand journalism to nie reklama

Brand journalism to nie reklama

Wielu twierdzi, że brand journalism to przyszłość PR-u. Choć nie ma jednego przepisu na sukces, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach – czytamy w blog.lewispr.com.

Przede wszystkim trzeba czytać, co piszą inni z tej samej kategorii. Nie ma sensu powielać istniejących treści, bo traci się czas swój i odbiorcy. Istotna jest takze współpraca z innymi infuencerami. Interakcje to klucz do stania się wpływowym w sieci. Ważne, by w budowaniu relacji nie kierować się liczbą followersów i czytelników. Ludzie zauważą brak szczerości, a – jak dalej czytamy – trzeba szanować swoją społeczność. Liczy się nie tylko głos ekspertów, ale też odbiorców. Oni powinni być częścią marki i kształtować jej wartości.

Autor artykułu, Uwe Lang, radzi też, by pamiętac o słowach kluczowych, bo SEO jest ważnym aspektem brand journalismu. I Google, i czytelnicy preferują niepowtarzalne, regularne treści, a rozsądnie dobrane kluczowe słowa i frazy ułatwią wyszukiwanie.  Lang zwraca też uwagę na znaczenie strony wizualnej. Czytelnicy w sieci chcą przyswoić informacje szybko. By zwiększyć zaangażowanie, warto uatrakcyjnić tekst – dołączyć zdjęcia, infografiki czy filmy.

Dalej czytamy też, że liczą się udostępnienia – trzeba więc zrobić wszystko, by ta opcja była dla czytelników łatwa i widoczna, a także dotrzeć do społeczności i liderów, którzy mogą być danym tematem zainteresowani.

Nie można traktować brand journalismu sprzedażowo – podreśla autor. To zniechęci czytelników, a przecież oryginalne i ciekawe treści mają ich zatrzymać.

Bardzo ważna jest współpraca wewnątrz firm. Choć za brand journalism odpowiada najczęściej dział marketingu czy komunikacji, współpraca z pozostałymi działami jest kluczowa podczas tworzenia treści.  

Kluczowe jest także mierzenie i analizowanie efektów. Nie da się zmierzyć wszystkiego, ale są wskaźniki, które pokazują wpływ tych działań na wizerunek, zaangażowanie czytelników czy pozycjonowanie. Nie można też oczekiwać rezultatów natychmiast. Potrzeba wytrwałości, bo brand journalism to działania długoterminowe – czytamy. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj