sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBranża eventowa pod lupą

Branża eventowa pod lupą

W najnowszym numerze magazynu Trade marketer pojawił się raport Jacka Kotarbińskiego zawierający badania branży eventowej 2007. Autorzy projektu przeprowadzili ankietę internetową na losowej grupie menedżerów i specjalistów, zajmujących się organizowaniem i przeprowadzaniem eventów. Za cel badania obrano poznanie opinii fachowców na temat rozowju rynku eventów oraz panujących na nim tenedencji.

Z raportu wynika, że branża eventowa w naszym kraju jest jeszcze w początkowej fazie rozwoju. Jak pisze autor: „dominują w niej firmy małe, rozdrobnione, bez wyraźnie określonych liderów, zarówno całej branży, jak i poszczególnych segmentów”. Kotarbiński pisze, że firmy eventowe są najczęściej firmami usługowymi, nie wymagają one wysokich inwestycji kapitałowych. Na rynku pojawia się jednak coraz więcej firm autorskich, prezentujących konkurencyjne ofery.

Autor wymienia także cztery grupy firm, z których pomocy mogą korzystać klienci przy organizacji wydarzeń. Są to: 

– pośrednicy – najczęściej agencje reklamowe bądź PR, 
– autorskie firmy eventowe – małe firmy, w których specjaliści wymyślają i organizują eventy, 
– miejsca eventowe – ośrodki szkoleniowe, hotele,
– usługodawcy – najczęściej celebrieties, aktorzy, piosenkarze, konferansjerzy


Kotarbiński analizuje także firmy najczęściej zamawiające eventy i dzieli je na te, które poszukują nowości oraz takie, które zazwyczaj realizują bezpieczne scenariusze.

W podsumowaniu raportu autor stwierdza, że: „Patrząc z perspektywy kilkunastu lat na rynek eventów, należy być dobrej myśli. Zarządzający firmami coraz częściej rozumieją istotę tego narzędzia, które sprawdza się doskonale w sytuacjach kształtowania pozytywnych relacji z klientami czy pracownikami”. (mk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj