Blogi są coraz mniej popularne, a coraz więcej firm IT działa na Facebooku, Twitterze i LinkedIn. Firmy niemal równie chętnie monitorują swój wizerunek w sieci co wizerunek potencjalnych kandydatów – to wnioski z najnowszego międzynarodowego sondażu Eurocom Worldwide.
Ponad połowa ankietowanych firm (51 proc.) posiada profil w portalu społecznościowym Facebook, 46 proc. – firmowe konto na Twitterze, 43 proc. – profil na LinkedIn, a ponad jedna trzecia jest obecna w YouTube. Z badania wynika także, że wzrost aktywności firm w mediach społecznościowych w ciągu ostatnich dwóch lat przekłada się na zmniejszenie znaczenia blogów korporacyjnych. Do najważniejszych utrudnień w ich prowadzeniu respondenci wymieniali czasochłonność (33 proc.) i brak wymiernych efektów (29 proc.).
Tylko nieco ponad jedna na trzy firmy (36 proc.) monitoruje swój wizerunek w internecie w sposób bardziej zaawansowany niż użycie Google Alert.
Sondaż wykazał, że blisko 40 proc. firm technologicznych analizuje profile społecznościowe potencjalnych kandydatów do pracy, żeby określić czy „pasują” oni do proponowanego stanowiska.
Badanie Eurocom Worldwide Technology Market Survey 2011 przeprowadzono na grupie 664 menedżerów wyższego szczebla w firmach technologicznych w styczniu i lutym 2011 roku przez agencje członkowskie sieci Eurocom Worldwide w ponad 30 krajach. Za badanie w Polsce odpowiadało Imago PR. (iw)