Michał Fura na łamach Dziennika Gazety Prawnej Forsal informuje, że wydatki na usługi PR mogą zmniejszyć się w tym roku o ponad 14 proc. z 210 mln na 180 mln zł. Autor pisze, że większość firm obcięła wydatki na PR i promocję już na początku roku, a o 60 proc. zmalały wydatki na organizacje imprez promocyjnych. Adam Jarosz, dyrektor zarządzajacy 180° PR zauważa, że spadek nakładów na usługi public relations można szacować na poziomie 20, a nawet 30 proc.
Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR zaznacza, że rok 2009 to dla branży trudny okres walki z kryzysem, jednak według niego taki wstrząs był potrzebny, bo zweryfikował jakość usług. Dodał również, że przychody agencji zrzeszonych w ZFPR mają szansę utrzymać się na podobnym poziomie jak w roku 2008. Danuta Raczkiewicz-Chenczke z Raczkiewicz Chenczke Consultants zauważa, że ożywienia na rynku będzie można się spodziewać w połowie przyszłego roku, ale dużo zależy od specjalizacji agencji. „Zapotrzebowania na usługi związane z komunikacją kryzysowa i konsultingiem opierają się spadkom” – zaznacza. (mk)