Na stronie portalspożywczy.pl pojawił się artykuł Łukasza Rawy na temat działań CSR w branży piwowarskiej. Autor zauważa, że producenci piwa angażują się w społeczną odpowiedzialność biznesu na różnych płaszczyznach. Jedni stawiają na ochronę środowiska naturalnego i wprowadzają w swoich zakładach nowe rozwiązania z zakresie ograniczania zużycia wody i energii. Dla innych ważna jest etyka biznesu i zaangażowanie w programy społeczne.
Poza tym producenci piwa starają się troszczyć o pracowników i podnosić standardy pracy, przeznaczając duże kwoty na szkolenia. Jak zauważa autor, trudno jest jednak ocenić, czy rzeczywiście w browarach tak dba się o działania CSR jak deklarują producenci. Podkreśla on, że mierzenie wyników programów społecznych jest trudne i wzbudza kontrowersje. Zauważa przy tym, że prognozy co do roli CSR w polskich firmach są jednoznaczne i browary będą zapewne do tych działań przykładały coraz większą rolę. (mk)