Brytyjski Chartered Institute of Public Relatons postanowił sprawdzić, co na temat PR-u wiedzą uczniowie w wieku 16-18 lat. Zdecydowana większość przepytanej młodzieży nie wiedziała, z czym wiąże się praca w branży public relations.
Jak czytamy w raporcie CIPR, odsetek respondentów nie znających charakterystyki tego zawodu (70 proc.) był zdecydowanie większy niż w przypadku branży finansowej i bankowej (53 proc.) czy medycznej (39 proc.). Twórcy raportu zwracają jednak uwagę na różnice w wielkości porównywanych branży. 39 proc. ankietowanych było w stanie zdefiniować PR po przedstawieniu możliwych odpowiedzi. Nadal jednak 20 proc. nie było w stanie stwierdzić, czym zajmują się profesjonaliści z branży public relations, a według 9 proc. PR to „zarządzanie wizerunkiem gwiazd”.
Ankietowana młodzież bardzo rzadko deklarowała, że rozważa związanie swojej zawodowej przyszłości z PR. Tego zdania było jedynie 7 proc. ankietowanych. Dla porównania, karierę w medycynie rozważa 16 proc., a w branży finansowej i bankowej 14 proc. Ponadto młodzieńcy częściej od dziewcząt zdają sobie sprawę, czym jest PR (34 do 27 proc.). Wiedza ta jednak nie przekłada się na gotowość do podjęcia pracy w branży. W grupie rozważającej rozpoczęcie kariery w PR respondentki stanowiły 61 proc. (ks)