Rząd Wielkiej Brytanii wydał w ostatnim tygodniu prawie 100 tys. funtów na facebookowe reklamy, które miały przekonać opinię publiczną do poparcia porozumienia Brexit Theresy May – podaje theguardian.com.
Promowane wpisy były oznaczone hashtagiem #BackTheBrexitDeal i zawierały krótkie materiały filmowe oraz link do oficjalnej strony rządowej o nazwie The Brexit Deal Explained – czytamy.
Choć Facebook nie ujawnia, do jakich grup odbiorców reklamy były adresowane, to informuje, że wydano na nie 96 684 funtów. Posty reklamowe kierowano zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn, przy czym mężczyznom częściej wyświetlano treści mówiące o tym, że umowa pomogłaby Wielkiej Brytanii zmniejszyć poziom imigracji. Pojawiały się także reklamy, które adresowano do poszczególnych krajów Wielkiej Brytanii, w tym filmy stworzone specjalnie dla Szkocji, Walii czy Irlandii Północnej – informuje źródło.
Dalej czytamy, że konserwatyści wydali kolejne 40 tys. funtów w minionym tygodniu na facebookowe reklamy popierające Brexit.
Z kolei autorzy kampanii People’s Vote przeznaczyli na swoje działania 47 tys. funtów, uzasadniając, że porozumienie nie jest satysfakcjonujące i zachęcając do żądania ponownego głosowania – zauważa źródło.
Theguardian.com podaje, że w minionym tygodniu na facebookowe reklamy ponad 21 tys. funtów przeznaczyła też popierająca Brexit grupa Britain’s Future. (pp)