środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBrytyjskie firmy śledzą niezadowolonych klientów

Brytyjskie firmy śledzą niezadowolonych klientów

Daily Mail donosi o specjalnie opracowanych aplikacjach, które umożliwiają brytyjskim firmom skanowanie społeczności internetowych w poszukiwaniu negatywnych wpisów i niezadowolonych klientów. Wśród firm korzystających z takiego oprogramowania wymienia się m. in. dostawcę usług komunikacyjnych BT, linie lotnicze easyJet i bank Lloyds TSB. Według Daily Mail BT korzysta z programu Debatescape, który na podstawie słów kluczowych wyszukuje negatywne komentarze umieszczane w portalach społecznościowych. Następnie firma wysyła do ich twórców maile z propozycją rozwiązania problemu.

Przedstawiciele BT utrzymują, że firma działa tak, aby „słuchać swoich klientów i współpracować z nimi”, natomiast obrońcy prywatności internautów oskarżają ją o jawne szpiegostwo. Według niektórych ekspertów działania takie mogą natomiast naruszać przepisy o ochronie danych. (ks) 

Cały artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj