W najnowszym Marketingu w Praktyce ukazał się artykuł Anny Adamus-Matuszyńskiej, opisujący, w jaki sposób budować wizerunek firmy – pracodawcy. Autorka stwierdza, że podstawą sukcesu jest opracowanie i wdrożenie odpowiedniego programu, który w efekcie przyniesie wizerunek przyjaznego i odpowiedzialnego pracodawcy.
Za pierwszy etap Adamus-Matuszyńska uznaje analizę obecnego wizerunku oraz interpretację bieżących wydarzeń na rynku pracy. W punktach wyszczególnia, w jaki sposób i pod jakim kątem taka analiza powinna przebiegać.
Następny etap to cele budowania wizerunku, które muszą wynikać ze strategii firmy. Potem należy określić adresata działań i zidentyfikować grupy odbiorców kampanii. Za najważniejsze autorka uznaje dobrą komunikację wewnętrzną w firmie i odpowiednie relacje pracownik – pracodawca. Podaje także kilka sposobów usprawniających te relacje. Stwierdza ona również, że: „Nawet najlepszy PR nie zbuduje wizerunku w przypadku firm, które nie dbają o swoją reputację.” (mk)