W dodatku do Pulsu Biznesu można przeczytać o tym, jak skutecznie zbudować wizerunek marki. O powodzeniu tego typu działań decyduje przede wszystkim dobrze przygotowana strategia, którą w artykule utożsamia się wręcz ze strategią rozwoju całej firmy. Składają się na nią takie czynniki, jak dostęp do aktualnych i dokładnych informacji o rynku oraz pogłębiona wiedza o jego funkcjonowaniu.
Jak mówi Dorota Szczerbicka ze Stowarzyszenia ProMarka „(…) marka (…) musi znajdować się w centrum uwagi całej organizacji (…) i umożliwia budowanie długookresowaj przewagi konkurencyjnej organizacji”. Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR-u, zaznacza, że „(…) dobra marka to marka rozpoznawalna, kojarzona pozytywnie, posiadająca długą listę przewag nad innymi markami konkurencyjnymi”.
Jak pisze autorka artykułu Anna Leder budowę marki należy rozpocząć od „(…) identyfikacji kluczowych czynników, decydujących o wyborach klientów dokonujących zakupu”. Szczerbicka zaznacza z kolei, jak ważna jest dbałość o to, aby marka odróżniała się od konkurentów, a także reagowała na zmiany otoczenia przy jednoczesnym zachowaniu spójności wizerunkowej. Jej zdaniem istotne jest także to, aby stale kontrolować, jaki jest wizerunek marki, a także jaka jest jej pozycja według konsumentów. (jk)