środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBudżetowanie w PR w 3 aktach

Budżetowanie w PR w 3 aktach

Główne osoby dramatu:

Pan EkierkaXls – księgowy agencji KompleksowePR

Pani SłowoSięRzekło – account agencji KompleksowePR

Pan AkcjaKomunikacja – PR manager w firmie JesteśmyLiderem

Pani NicoNasbezNas – dyrektor finansowy w firmie JesteśmyLiderem

 

Akt 1, piątek 16.50, sala konferencyjna

– Pan AkcjaKomunikacja – W tym roku koniecznie potrzebujemy wsparcia agencji PR. Cały zeszły rok działaliśmy bez ale konkurencja nam ucieka, a my nie mamy tylu zasobów, żeby skutecznie prowadzić komunikację. Potrzebujemy szczególnie wzmocnić nasz przekaz jako firmy wiarygodnej w relacjach ze społecznością lokalną co nam pomoże w realizacji nowych inwestycji.

– Pani NicoNasbezNas – Na pewno się nie da tak jak w zeszłym roku? Chyba nie było aż tak źle?

– Pan AkcjaKomunikacja – Nie ma szans. Patrząc tylko na naszą konkurencję – KompleksoweRozwiązania mają agencję i to już przynosi skutek, InnowacyjnePodejście już od wielu lat pracuje z tą samą agencją, a teraz na dodatek LiderwBranży zakończył przetarg. Możemy zostać na lodzie z naszymi zasobami i co gorsza społeczności lokalne będą nam blokować inwestycje.

– Pani NicoNasbezNas – OK, zrób analizę co nam to da i ile na to potrzebujesz?

piątek 16.50, tydzień później, sala konferencyjna

– Pani NicoNasbezNas – Aż tyle? I na dodatek nie wiadomo jakie z tego będą efekty?

– Pan AkcjaKomunikacja – Oczywiście, że wiadomo. Będziemy mocniej kształtować naszą reputację, nasze działania przełożą się na niematerialną wartość firmy, no ale przede wszystkim, nasze dwie przyszłe inwestycje powinny być zrealizowane w terminie bez opóźnień i dodatkowych kosztów.

– Pani NicoNasbezNas – A ile więcej sprzedamy?

– Pan AkcjaKomunikacja – Te działania nie będą miały na celu podniesienia sprzedaży, tylko ułatwienie inwestycji.

– Pani NicoNasbezNas – Ale skoro zwiększamy koszty, to gdzieś te koszty musimy pokryć. Ja mogę dać tylko połowę – o resztę możesz próbować walczyć z działem realizacji inwestycji…

piątek 22.50, tydzień później, spacer z żoną po kinie

– Pan AkcjaKomunikacja (w myślach) – podawać budżet agencji, czy nie podawać, podawać budżet agencji, czy nie podawać, jak podam to pomysły mogą być słabe, jak nie podam to…

Żona Pana AkcjaKomunikacja – Znowu mnie nie słuchasz…

Akt 2, poniedziałek 16.50, biuro agencji

– Pani SłowoSięRzekło – (donośnie) – dostaliśmy brief od JesteśmyLiderem. Mamy się nie ograniczać budżetowo…

(słychać aplauz)

i mamy dwa tygodnie na przygotowanie propozycji.

Pan EkierkaXls (pod nosem w swoim pokoju)– Ciekawe ile możemy zarobić?

piątek 16.50, biuro agencji

Pani SłowoSięRzekło – Dzisiaj do końca dnia musimy wysłać propozycję do JesteśmyLiderem. Jeszcze tylko trzeba dopracować prezentację i przygotować budżet. EkierkaXls masz chwilę, żeby przegadać budżet?

Pan EkierkaXls – Ale już prawie wychodziłem. No dobra, niech będzie 10 minut.

Pani SłowoSięRzekło – Moim zdaniem to kosztuje tyle, to tyle, to tyle. W sumie daje nam to xylion xylionów, do tego koszty zewnętrzne w takiej wysokości. Co myślisz?

Pan EkierkaXls – Sporo tych kosztów i trochę faktur będzie przez nas przechodzić. Może doliczyć prowizję? Przy takich kosztach to powinni nam płacić faktury w ciągu 2 tygodni od wystawienia.

Akt 3 środa 12.50, sala konferencyjna

Pani SłowoSięRzekło – Właśnie w ten sposób naszym zdaniem najskuteczniej dotrą państwo do społeczności lokalnych.

Pan AkcjaKomunikacja – Dziękujemy. Prezentacja bardzo nam się podobała – odezwiemy się do państwa. (w myślach) Są nieźli i mają super pomysły, tylko ten budżet prawie trzy razy większy, niż to co mamy.

piątek 16.50, sala konferencyjna

Pan AkcjaKomunikacja – Mamy super agencję, chcemy z nią zacząć współpracę, ale budżet jaki nam powiedzieli jest trzy razy większy niż to co mamy. Chciałbym zawnioskować o zwiększenie budżetu.

– Pani NicoNasbezNas – Nie ma szans.

środa 16.50, sala konferencyjna

Pan AkcjaKomunikacja – (przez telefon) Chciałbym poinformować, że wybraliśmy Państwa do realizacji działań w 2012 roku. Tylko potrzebujemy zmieścić nasze działania w kwocie….

Kolejne 3 akty już wkrótce!

Znasz opisane wyżej sytuacje? Chcesz dowiedzieć się, jak zdobyć informacje potrzebne do stworzenia budżetu? Zastanawiasz się, jakie są typowe pozycje w budżetach PR? Jak rozliczyć projekt? I wreszcie, jak monitorować płynność finansową projektu?
Dowiedz się na szkoleniu “Budżetowanie w PR”, już 29 maja w Warszawie! Zapisz się już teraz!

Zapraszam,
Wojciech Waglowski
Fleishman-Hillard

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj