poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościBurger King testuje lojalność klientów, rozdając kupony do McDonald’sa

Burger King testuje lojalność klientów, rozdając kupony do McDonald’sa

Norweski Burger King postanowił oddzielić prawdziwych fanów swojej marki od tych, których na Facebooku interesowało darmowe jedzenie. Internauci wybierali między polubieniem nowego fanpage’a sieci a darmowym kuponem na BigMaca w konkurencyjnym McDonald’s. W efekcie liczba fanów strony Burger King Norge spadła o ponad 30 tys.

Na potrzeby akcji stworzono stronę Whopper Sellout, na której internauci wybierali między polubieniem nowego fanpage’a Burger Kinga a kuponem na darmowe jedzenie. Ci, którzy wybrali drugą opcję, tracili możliwość zostania fanami marki. Po kilku dniach każda osoba, która wybrała BigMaca otrzymywała bon z dołączonym listem pożegnalnym.

W efekcie marka straciła ponad 30 tys. fanów. Jednak dzięki akcji wzrosło zaangażowanie tych internautów, którzy pozostali lojalni i nie skusili się na darmową kanapkę w konkurencyjnej sieci.

Nie jest to pierwsza nietypowa akcja Burger Kinga na Facebooku. W trakcie kampanii „Whopper Sacrifice” sieć oferowała darmowe hamburgery w zamian za skasowanie 10 osób z listy znajomych. (ks)

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj