Burger King postanowił wesprzeć McDonald’s. Sieć restauracji zaznacza, że nie jest to żart i apeluje do konsumentów o zamawianie jedzenia u swojej konkurencji.
Niespodziewaną informację Burger King zamieścił w swoich mediach społecznościowych. W poście firma prosi swoich obserwatorów o wsparcie zarówno McDonald’s, jaki i m.in. KFC, Pizza Hut, Starbucksa, DaGrasso, Dominos, Dominium, Max Burgers i Pasibusa. „Nie myśleliśmy, że będziemy Was o to prosić, ale te restauracje zatrudniają tysiące pracowników, którzy w tym momencie potrzebują Waszego wsparcia” – czytamy we wpisie Burger King Polska na Facebooku.
Źródło: facebook.com/BurgerKingPolska
„Jeśli chcecie pomóc, nie wahajcie się i zamówcie sobie coś pysznego z szybkim i bezpiecznym dowozem do domu albo w Drive Thru. Wiemy, że Whooper to najlepsza opcja, ale zamówienie Big Mac’a wydaje się teraz też spoko opcją” – dodaje w poście polski Burger King.
W komentarzach pod facebookowym postem Burger Kinga pojawiła się m.in. odpowiedź sieci Max Burgers. „Czekając, aż sytuacja wróci na dobre tory, przyłączamy się do apelu! Wysoka piona Burger King Polska. Zamawiajcie swoje ulubione burgery tam, gdzie macie ochotę! To ważne” – pisze Max Burgers. Z kolei Pizza Hut skomentowała wpis GIF-em, na którym kawałek pizzy zmienia się w serce z logo firmy.
Źródło: facebook.com/BurgerKingPolska
Prośby o zamawianie jedzenia z konkurencyjnych restauracji z fast foodami zamieściły także oddziały Burger Kinga m.in. z Meksyku, Wielkiej Brytanii i Francji.
Źródło: twitter.com/BurgerKingMX
Źródło: twitter.com/BrgerKingUK
Źródło: twitter.com/BurgerKingFR
Apel Burger Kinga wywołał spore zainteresowanie zarówno mediów (o sytuacji informuje m.in. theguardian.com i forbes.com.mx), jak i internautów – na post polskiego oddziału sieci restauracji zareagowano ponad 30 tys. razy. Nie jest to jednak pierwszy raz, gdy firma „wyciąga rękę” do McDonald’s. W 2015 roku z okazji Dnia Pokoju Burger King zaproponował swojej konkurencji stworzenie wspólnej kanapki McWhooper (McDonald’s odrzucił jednak ofertę), a we wrześniu 2020 roku, w ramach Helsińskiego Tygodnia Dumy, na ulicach w Finlandii pojawiły się plakaty z okazującymi sobie miłość maskotkami obu sieci.
W przeszłości obie firmy także otwarcie ze sobą rywalizowały. W 2016 roku McDonald’s przygotował ironiczną reklamę, w której wykorzystał fakt, że we Francji posiada więcej restauracji niż Burger King. Z kolei w roku 2017 rosyjski oddział Burger Kinga chciał wycofania z kin filmu „To”, bo twierdził, że jest to reklama jego konkurencji – w horrorze pojawia się postać klauna Pennywise’a, który miał kojarzyć się z postacią Ronalda McDonalda. (ak)