O marce Apart znów zrobiło się głośno w sieci. Po głośnej reklamie z udziałem Anny Lewandowskiej, Małgorzaty Sochy i Julii Wieniawy uwagę internautów zwrócił apel firmy do rządu o wsparcie finansowe, o którym doniesienia pojawiły się już pod koniec listopada. Internauci krytykują markę za to, że wydała krocie na świąteczną kampanię, a teraz prosi o pomoc.
Kilka tygodni temu o marce biżuteryjnej zrobiło się głośno za sprawą świątecznego spotu z udziałem ambasadorek Apartu – Anny Lewandowskiej, Małgorzaty Sochy i Julii Wieniawy. Apart komunikował, że wideo przedstawia spotkanie trzech przyjaciółek, a świąteczna kampania „to opowieść o potrzebie bycia ze sobą, wspomnieniach i powrotach do miejsc bliskich naszemu sercu”. Reżyserem i pomysłodawcą koncepcji produkcji był fotograf Marcin Tyszka, który sam również wystąpił w reklamie. Za tło muzyczne klipu posłużył utwór Zbigniewa Wodeckiego „Lubię wracać tam gdzie byłem”.
Trwające prawie cztery minuty wideo było mocno krytykowane m.in. za brak fabuły, oderwanie od rzeczywistości i epatowanie luksusem w czasie pandemii czy przedstawienie kobiet jako infantylnych.
Zobacz więcej: „Taka piękna i długa reklama Apartu”. Parodia spotu marki podbija internet
Spot doczekał się także parodii w wykonaniu Klubu Komediowego, która bardzo szybko stała się viralem.
Czytaj także: Wywiad z Klubem Komediowym o „pięknej i długiej reklamie Apartu”: to nie była współpraca, ale zrobimy coś razem
Teraz Apart jest krytykowany w związku z petycją o wsparcie finansowe, z którą zwrócił się do rządu. Jak czytamy na radiozet.pl, Apart wystosował w imieniu branży jubilerskiej apel do wicepremiera Jarosława Gowina. Firma prosi o dodatnie sklepów z biżuterią do podmiotów, które zostaną objętą nową tarczą branżową. Czytamy, że problemy finansowe branży miało spowodować zamknięcie centrów handlowych, w których zlokalizowana jest duża część sklepów z biżuterią. „Brak wsparcia ze strony Państwa stawia nas z dnia na dzień przed dramatycznymi decyzjami w zakresie znalezienia źródeł finansowania płac pracowników” – źródło przytacza fragment petycji.
Doniesienia o apelu Apartu nie umknęły uwadze internautów. Komentujący w sieci drwią z marki, zwracając uwagę, że zainwestowała ona pokaźną sumę w produkcję kampanii świątecznej, którą przygotowano z rozmachem i zaangażowano do niej jedne z najpopularniejszych influencerek. Zwrócono także uwagę, że kampanię produkowano już w trakcie pandemii – komentujący pisali, że na nagraniu z backstage’u można zauważyć, że kampania powstawała latem.
Źródło: instagram.com/karolinakp
Źródło: twitter.com/MikolajNowak
Źródło: twitter.com/annaburnosn1
Źródło: twitter.com/pawelbiedrowski
Źródło: twitter.com/tomaszgolonko
Źródło: twitter.com/MP_Panek
(mb)