piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBydgoszcz - zmiany w wydziale promocji

Bydgoszcz – zmiany w wydziale promocji

Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski ogłosił zmiany w promocji. Z końcem lutego z ratusza odchodzi jego zastępca Sebastian Chmara. W ślad za tym zmieni się też struktura urzędu – znika wydział promocji, sportu i turystyki.

W miejsce zlikwidowanego wydziału promocji, sportu i turystyki powstanie nowy wydział promocji, obsługi mediów i komunikacji społecznej. Na jego czele stanie dotychczasowy rzecznik prezydenta Piotr Kurek. Jak zaznacza w rozmowie z PRoto.pl,  „idea zapowiedzianych zmian w strukturze Urzędu Miasta ma służyć konsolidacji tych obszarów działalności Urzędu, które w oczywisty sposób opierają swoje funkcjonowanie o skuteczne komunikowanie. Sięgając do teorii PR, można pokusić się o sformułowanie, że to swoisty skok z modelu »publicity« do »two-way symmetric«”.

Kurek podkreśla, że od początku swojej pracy w Urzędzie Miasta Bydgoszczy (2010) stawia na współpracę z mediami. Jego zdaniem to główny, najskuteczniejszy i najtańszy kanał komunikacji miasta z mieszkańcami i tzw. otoczeniem zewnętrznym (pod warunkiem, że planowo prowadzony). Strukturalne oddzielenie kierowanego przeze niego Zespołu Obsługi Mediów i Informacji Publicznej od reszty Urzędu dawało jednak o sobie znać, „mimo iż był i nadal będzie on związany ze specyfiką pracy »najdalszych« komórek urzędu choćby poprzez zlokalizowanie w nim obiegu informacji publicznej i obsługi BIP”. „We wrześniu 2012 roku Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej Millward Brown SMG/KRC, na zlecenie Urzędu Miasta Bydgoszczy, zrealizował badanie opinii społecznej mieszkańców miasta. Mimo, iż w obszarze dialogu Urząd-mieszkańcy ankieterzy nie zaobserwowali jednoznacznie niepokojących zjawisk, to szczegółowa analiza wyników skłoniła nas do konsolidacji obszarów PR, MR oraz komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej” – tłumaczy. Jakie są najważniejsze założenia nowego Wydziału?. „Będziemy chcieli zintensyfikować komunikację wewnętrzną oraz efektywniej komunikować również te działania urzędu, które wymagają współpracy z otoczeniem zewnętrznym (także zagranicznym)” – zapowiada Kurek. I dodaje: „Nie oznacza to wcale, że zawodowo »oddalam się« od współpracy z mediami, będzie ona jednak już miała nieco inny, bardziej menedżerski charakter. W tym modelu rzecznik prasowy i jego zespół będzie bezpośrednio podlegał dyrektorowi wydziału. Obecnie trwają prace nad strukturą, na początku marca ostatecznie to sformalizujemy”.

Obowiązki rzecznika prasowego prezydenta Bydgoszczy przejęła Marta Stachowiak. która dotąd była doradcą prezydenta, a wcześniej pracowała w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj